بحران اکراین وابستگی اروپا به امریکا را نشان داد

© Sputnik / Eduard Pesov /  مراجعه به بانک تصاویر Sergei Lavrov visits Hungary
Sergei Lavrov visits Hungary - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در آستانه سفر خود به بوداپست در مصاحبه با روزنامه مجارستانی Magyar Nemzet، از وابستگی اروپا به ایالات متحده، سیاست خارجی روسیه و چشم انداز همکاری با اتحادیه اروپاصحبت کرد.

سرگئی لاوروف به روند منفی در روابط با اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت، عدم تمایل بروکسل برای گفت و گو با مسکو، به نظر او علت بحران کنونی اروپا می باشد.

TASSبه نقل از وزیر خارجه روسیه می نویسد: "اول از همه من می خواهم به این نکته اشاره کنم که بحرانی کنونی در روابط روسیه با اتحادیه اروپا در نتیجه عدم تمایل اتحادیه اروپا برای ایجاد گفتگو براساس مشارکت واقعی می باشد".

روسیه همه تلاش های خود را می کند که روابط خود را محکم کند اما در همین زمان بروکسل مستقلانه دنبال این روابط نمی باشد و این در بحران اکراین مشهود است.

وزیر خارجه روسیه گفت: "ما به نقش مستقل اروپا ارزش قایل هستیم، اما به نظر میرسد بحران اکراین میزان بالای وابستگی اروپا به نفوذ سیاسی و اقتصادی واشنگتن را برجسته کرده است".

در این رابطه وزیر خارجه روسیه گفت، برای عبور از این مرحله روسیه حاضر است در رابطه به تحریم ها با اتحادیه اروپا گفتگو کند و اما تحت هیچ شرایطی از منافع ملی خود نمیگذرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала