فتنه انگیزی سفارت عربستان در بغداد

© Flickr / Benno Hansenعراق
عراق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آیا در دولت عراق، "مرد" پیدا نمی شود که دهن سفیر عربستان را خاموش کند؟

خانم "عواطف نعمه" نمایندۀ پارلمان عراق، گفت: "آیا در دولت عراق، "مرد" پیدا نمی شود که دهن سفیر عربستان را خاموش کند؟"

العالم: خانم عواطف نعمه، به اظهارات فتنه انگیزِ سفیر عربستان در بغداد ضد بسیج مردمی و شیعیان عراق واکنش نشان داد و از سکوت دولت و وزارت خارجۀ عراق در قبال فتنه انگیزی این سفیر، انتقاد کرد.

او گفت: از روز اول که سفارت عربستان در بغداد گشایش یافت، ثامر السهبان سفیر این کشور که سفارتش به سبب وارد کردن عناصر انتحاری و خودروهای بمب گذاری شده به عراق به عنوان منبع تروریزم شناخته می شود، با وقاحت تمام، علیه شیعیان عراق و به ویژه بسیج مردمی، فتنه انگیزی می کند.

خانم "عواطف نعمه"  افزود: در این میان، یک "مردِ" مسئولیت پذیر نمی یابیم که به دخالت های آشکار عربستان از طریق سفیر و وزیرخارجه اش پاسخ دهد. در حالی که ما در فلوجه، درگیر جنگ با داعش هستیم؛ سفارت عربستان در بغداد، تحت حمایت همه جانبه است، این چه تناقضی است؟

عواطف نعمه تاکید کرد: عربستان سعودی، کاملاً با آزادسازی فلوجه مخالف است و به این سبب سفیر این کشور، از مشاهدۀ پیروزی های ما شوک عصبی گرفته و به همین سبب صدای ساز مخالف سعودی ها بلند شده و در تلاش هستند شرافت بسیج مردمی را خدشه دار کنند، زیرا سعودی ها بیم آن دارند که همدستی شان با داعش فاش شود.

وی افزود: اکنون مشخص شده است که آمریکا و سنی ها نیز با آزادسازی فلوجه مخالفند و این موضوعی است که در روزهای آینده، بیشتر روشن و آشکار خواهد شد.

نمایندۀ پارلمان عراق در ادامه خاطر نشان کرد: بر اساس عرف دیپلماتیک، نقش سفیر، هماهنگی روابط میان دو کشور و تامین رفاه شهروندان است نه دخالت در امور کشور میزبان. از آن گذشته، وقتی دولتی 70 ساله، در مقابل تمدنی بیش از 5 هزار ساله زبان درازی می کند، باید گفت دورۀ "آخر الزمان" فرا رسیده است.

عواطف نعمه در پایان گفت: همه کسانی که از گشایش "سفارت داعش" در بغداد استقبال، تملق، التماس، سکوت یا ابراز رضایت کردند، در قبال خدشه دار شدن عزت شیعیان عراق مسئولند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала