تغییر پادشاهی در عربستان

© YouTube / WSTمحمد بن سلمان بن عبد العزيز آل سعود
محمد بن سلمان بن عبد العزيز آل سعود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
«محمد بن سلمان» به زودی پادشاه عربستان می‌شود

یک افسر سابق اطلاعات آمریکا در گزارشی اعلام کرد که وزیر دفاع عربستان سعودی به زودی پادشاه این کشور خواهد شد.

آزانس مهر به نقل از رای الیوم، «بروس ریدل»: افسر سابق اطلاعات آمریکا و کارشناس امور خاورمیانه در گزارشی اعلام کرد که مقامات این کشور به طور رسمی «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد عربستان سعودی را برای سفر به واشنگتن دعوت کردند زیرا وی در آینده نزدیک پادشاه عربستان خواهد شد، لذا دعوت از وی برای سفر به آمریکا برای شناخت او از نزدیک صورت گرفت.

وی با بیان این مطلب افزود: طبق ارزیابی های صورت گرفته سه نفر از نیروهای اطلاعاتی آمریکا، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه و «محمد بن نایف» ولیعهد وی هر دو مریض ر و مسن هستند و احتمالا به مدت طولانی زنده نخواهند بود.

اگر محمد بن سلمان در حال حاضر یا پس از تصدی پادشاهی در اجرای پروژه های خود موفق نشود، هرج و مرج و ناامنی این کشور را فرا می گیرد و این به نفع گروه های افراطی همچون داعش و القاعده خواهد بود.

ریدل گفت: دولت آمریکا از زمان تعیین محمد بن سلمان به عنوان وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان به عنوان مرد سوم این کشور، توجه بسیاری به وی داشته است. بسیاری از دولتمردان آمریکا نسبت به اقدامات متهورانه محمد بن سلمان همچون ورود به جنگ یمن نگران هستند، جنگی که روزانه ۲۰۰ میلیون دالر مصارف برای سعودی ها به همراه داشته است.

وی همچنین به دیگر اقدامات محمد بن سلمان همچون حمایت از اجرای حکم اعدام آیت الله شیخ «نمر باقر النمر»، تیرگی روابط با ایران و شیعیان در عربستان و افزایش تولید نفت که به دنبال آن کاهش قیمت جهانی نفت و کاهش عایدات این کشور و در نتیجه در پیش گرفتن سیاست های ریاضتی در داخل و کاهش یارانه خدمات و کالاها و نیازهای اساسی عربستان را به دنبال داشته است اشاره کرد.

گفتنی است محمد بن سلمان چند روز پیش به آمریکا سفر نمود و با مقامات واشنگتن همچون «باراک اوباما» رئیس جمهوری، «جان کری» وزیر امور خارجه، «اشتون کارتر» وزیر دفاع، «جان برنان» رئیس اطلاعات مرکزی، «پل رایان» سخنگوی مجلس نمایندگان و «جیمز کراپر» رئیس اطلاعات ملی آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала