اتحادیه عرب خواستار صلح در سودان جنوبی شد

© AFP 2023 / ASHRAF SHAZLY العلم السوداني
العلم السوداني - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باافزایش شمار قربانیان درگیری های مسلحانه در سودان جنوبی که به ۳۰۰ نفر رسیده است، اتحادیه عرب نیز با صدور بیانیه ای پایبندی طرفین درگیر به توافق صلح را خواستار شد.

آژانس مهر: به نقل از النشره، وزارت صحت عامه سودان جنوبی طی بیانیه ای از افزایش شمار قربانیان درگیری های مسلحانه در «جوبا» پایتخت سودان جنوبی به حدود ۳۰۰ نفر خبر داد.

بر اساس این گزارش وزارت صحت عامه سودان جنوبی در این بیانیه اعلام کرد ، تعداد افرادی که در پی درگیری ها میان نیروهای «سالوا کر» رئیس جمهوری سودان جنوبی و «ریک ماچار» شورشی سابق و معاون فعلی رئیس جمهور جان خود را از دست دادند، به ۳۰۰ نفر رسید.

در همین راستا اتحادیه عرب نیز با صدور بیانیه ای نسبت به افزایش درگیری ها در سودان جنوبی ابراز نگرانی کرد و طرفین حاضر در درگیری را به پایبندی به توافق صلح که شامل تشکیل دولت وحدت ملی می شود، فراخواند.

اتحادیه عرب ضمن هشدار نسبت به خطرات گسترش دامنه درگیری ها به دیگر نقاط این کشور و عدم امکان پایان دادن به آن در مدت کوتاه، از طرف های درگیر خواست به توافق صلحی که در ماه آگوست ۲۰۱۵ میلادی به امضا رسانده اند، پایبند باشند؛ طبق این توافق باید به جنگ های داخلی که از سال ۲۰۱۳ آغاز شده، پایان داده شود و همچنین دولت وحدت ملی به ریاست «سالوا کر» تشکیل شود.

شدت درگیری ها به حدی است که حتی «پان کی مون» سرمنشی سازمان ملل نیز آن را در راستای عدم پایبندی به پیمان صلح تلقی کرده و از رهبران دو جناح خواسته است تا هر چه زودتر این قضیه را فیصله کنند.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала