برای اولین بار یک زن نامزد پست ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا شد

© AFP 2023 / Don Emmertهیلاری کلینتون
هیلاری کلینتون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روز سه شنبه، 26 جولای حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا در کنگره ملی خود نامزدی هیلاری کلینتون را در مقام ریاست جمهوری امریکا مورد تایید قرار دادند. در نتیجه، برای اولین بار در تاریخ ایالات متحده پست ریاست جمهوری را یک زن بدست می اورد.

پیش از این، نامزدی هیلاری کلینتون و سناتور برنی ساندرز ورمونت غرض گرفتن رای به قانونگذاران مریلند و هاوایی پیشکش شده بود. در همان زمان، ساندرز، که در دوره های مقدماتی به هیلاری کلینتون باخته بود، از تمام طرفداران خواست تا از نامزدی هیلاری برای ریاست جمهوری ایالات متحده حمایت کنند.
نامزد رسمی ریاست جمهوری از حزب دموکرات در حال حاضر آمادگی خود را به تغیرات در کشور اعلام نمود. ضمن اظهار نظر در مورد اخبار مربوط به تصویب وی به عنوان نامزد رسمی برای پست ریاست جمهوری آمریکا، هیلاری کلینتون در میکروبلاگ خود در توییتر نوشت: "من آماده ام تاریخ را رقم بزنم."
درکنگره حزب جمهوری خواه برای نامزدی ریاست جمهوری آمریکا بسیاری از نماینگان نا راضی بودند، زیر یک قسمت از انها به برنده شدن هیلاری کلینتون در مقابل ساندرز باور نداشتند.
به اساس نظرسنجی که از طرف سی ان ان صورت گرفت، 48 درصد مردم امریکا حاضر هستند به ترامپ رای بدهند ، در حالی که برای کلینتون — 45 درصد رای خواهند داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала