حمله ترکیه به کرد ها باعث اختلافات بین انقره و واشنگتن میگردد

© AFP 2023 / BULENT KILICمواضع داعش در جرابلس توسط جنگنده های ترکیه بمباران می شوند
مواضع داعش در جرابلس توسط جنگنده های ترکیه بمباران می شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حملات ترکیه به کردهای سوری و تشدید اختلافات انقره و واشنگتن

حملات ترکیه به مناطق تحت کنترل نیروهای کُرد تحت حمایت آمریکا موجب پیچیده تر شدن اختلافات واشنگتن و انقرها می شود.

، آغاز عملیات «سپر فرات» توسط ارتش ترکیه که مقامات ترکیه هدف از این عملیات را نابودی داعش و نیروهای کرد سوری مورد حمایت آمریکا اعلام کرده اند که موجب پیچیده تر شدن روابط انقره و واشنگتن شده است.

بولنت علیرضا تحلیلگر سیاسی و مدیر پروژه ترکیه در مرکز تحقیقات استراتژیک واشنگتن در مصاحبه ای با رادیو اسپوتنیک ضمن اعلام این مطلب گفت، مقامات ترکیه پیشتر نیز تهدیداتی در خصوص تحمل نکردن داعش در مرزهای خود و حمایت آمریکا از کردهای سوری را داشتند ولی اینبار دست به عملیات نظامی در خاک سوریه زدند و هدف عملیات را نیز داعش و کردها اعلام کرده اند.

بنا بر این گزارش، نیروهای ترکیه در اوایل این هفته نیز شهر منبیج را که اخیرا با همکاری نیروهای آمریکایی به تصرف نیروهای کرد سوری که ترکیه آنها را شاخه ای از گروه تروریستی پ ک ک می داند ، درآمده بود، نیز مورد حمله قرار دادند.

حملات ترکیه به نیروهای کرد سوری در حالی صورت می گیرد که آمریکا این گروه ها را تروریستی نمی داند و آنها از نزدیکترین متحدان آمریکا در سوریه هستند.

به اعتقاد این تحلیلگر حملات ترکیه به منبیج موجب پیچیده تر شدن اختلافات آمریکا و ترکیه بر سر کردهای سوری خواهد شد، زیرا آمریکا امیدوار بود بعد از تصرف منبیج توسط نیروهای کرد این نیروها به سمت الباب در ۳۰ کیلومتری مرز ترکیه و شهر رقه حرکت کنند.

گفتنی است مقامات ترکیه با هشدار به نیروهای کرد سوری از آنها خواسته اند غرب رود فرات را ترک کرده و به شرق فرات رجعت کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала