الجبیر: اسد از قدرات برکنار میشود

© AFP 2023 / Adem AltanГлава МИД Саудовской Аравии Адель аль-Джубейр
Глава МИД Саудовской Аравии Адель аль-Джубейр - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
الجبیر: مردم سوریه با سلاح های خود نظرشان را در این باره اعلام کرده اند.

وزیر خارجه عربستان در پاسخ به این سئوال که بر خلاف نظر چند ماه گذشته شما بشار اسد هنوز در قدرت باقی مانده است؛ گفت: کار اسد تمام شده است. مردم سوریه با اسلحه نظرشان را در اینباره اعلام کردند.

خبرگزاری مهر، وزیر خارجه عربستان سعودی امروز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی اِن اِن با تکرار مواضع پیشین کشورش درخصوص مداخله در امور داخلی کشور مستقل سوریه بار دیگر از لزوم کناره گیری رئیس جمهور قانونی و منشعب از انتخابات مردمی در سوریه سخن گفت.

در این مصاحبه «کریستین امانپور» خبرنگار شبکه تلویزیونی سی اِن اِن از «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی پرسید: در گفتگوی پیشین ما در ماه فبروری سال جاری گفتید که بشار اسد رئیس جمهور سوریه رفتنی است؛ اما اکنون پس از گذشت چند ماه وی هنوز در رأ س قدرت باقی مانده است.

وزیر خارجه عربستان سعودی در پاسخ به این سئوال خبرنگار شبکه تلویزیونی سی اِن اِن گفت: بشار اسد ضعیف گردیده و به عقیده من کار اسد تمام شده است. اسدی دیگر نخواهد بود. این امر اجتناب ناپذیر است. این موضوع نیاز به گذر زمان دارد.

عادل الجبیر در ادامه این مصاحبه افزود: موضع روسیه این است که مردم سوریه باید درباره اسد تصمیم بگیرند. لذا انتخاباتی در حدود یک تا یک و نیم سال آتی برگزار خواهد شد که برای سوری ها قابل قبول است.

وی در ادامه مدعی شد: البته مردم سوریه با سلاح های خود نظرشان را در این باره اعلام کرده اند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала