ویکی لیکس: عمده ترین حامیان مالی کلینتون تضمین امنیت اسرائیل را میخواهند

عضو شوید
افشاگری های تازه سایت ویکی لیکس نشان می دهد که حامیان مالی عمده هیلاری کلینتون، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده از حزب دموکرات، تنها در بدل کمکهای مالی، تضمین امنیت اسرائیل را خواسته اند.

اسپوتنیک با استناد به پورتال خبری Walla گزارش میدهد که هکر ها مکاتبات جان پودستا رئیس ستاد انتخابات کلینتن با دخترش میگن روز را که به تاریخ 19 اکتوبر نوشته شده بود بدست اورده اند.
در پاسخ به پیام نامه ای میگن روز از ماه می سال 2015 جان پودستا نوشته بود که شعایات به گوش میرسد کلینتون نمی خواهد اسرئیل را پشتیبانی کند و برای اسرائیل او بدتر از باراک اوباما خولهد بود.
پودستا نوشت که اوباما واقعا دچار پاتولوژیک در مقابل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است، اما کلینتون به شدت از منافع دولت یهودی در مجلس سنا دفاع کرده است. او معتقد است که دلیل ان که میلیاردر های یهودی حییم سابان و دنی آبرامز، حامی اصلی حزب دموکرات در مقابل کمک، حفاظت اسرائیل را خواسته بوند.
در یکی دیگر از پست الکترونیکی، که در روز دوشنبه منتشر شده است، به نظر می رسد که کلینتون به توانایی اسرائیل باور ندارد که بتواند آسیب قابل توجهی به برنامه هسته ای ایران وارد کند. این باور را او از ارزیابی بزرگترین بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس در جهان در سال 2013 بدست آورده است.
نشریه Walla به نقل از کلینتون می نویسد: "تا آنجا که ما می دانیم، بیت المقدس، این موضوع را چندین سال مورد مطالعه قرار داده و به این نتیجه رسید که حمله نظامی به ایران میتواند سرعت برنامه هسته ای تهران را برای چندین سال توقف بدهد، و صرف نظر از واکنش ایرانیان چنین اقدامی مناسب خواهد بود، اما هیلاری معتقد است که تنها ایالات متحده باید سلاح های داشته باشد که آسیب های جدی به تاسیسات هسته ای ایران وارد کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала