تمسخر امریکائی ها به اردوی ناتوان عربستان

© AFP 2023 / Fayez NureldineСаудовский спецназ на церемонии в Эр-Рияде
Саудовский спецназ на церемонии в Эр-Рияде - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسِ معروف امریکایی اردوی عربستان را که از نظر تجهیزات نظامی از بهترین اردو های جهان بشمار میرود، «بَبرِ کاغذی» خواند که مسلح کنندگانش از جمله امریکا را ناامید کرد.

 العالم: سایمون هندرسون  رئیس برنامۀ خلیج فارس و سیاست گذاری انرژی در موسسه واشنگتن برای تحقیقات شرق نزدیک در ارزیابی خود از عملکرد اردوی عربستان اعلام کرد: «عملکرد قوائی هوایی عربستان، بسیار ضعیف بود، عملکرد نیروی زمینی عربستان نیز در حفاظت از مناطق سرحدی جنوب غرب عربستان نیز بد بود».موسسه واشنگتن برای تحقیقات شرق نزدیک گزارشی تحت عنوان «محدودیت فروش سلاح به عربستان، بازتاب دهندۀ خشم امریکا از این کشور به سبب جنگ یمن است» منتشر کرد.

هندرسون در این گزارش نوشت که امریکائی ها در 13 دسامبر اعلام کردند که فروش 16000 مورد سلاح و مهمات به عربستان را ممنوع خواهند کرد و علت آن نگرانی از دقیق نبودنِ حملات هوایی عربستان به یمن است که موجب کشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان می شود»

.وی افزود:«این اقدام قابل پیش بینی بود، به ویژه که امریکا، پیش از آن، صادرات بمب های خوشه ای به عربستان را متوقف کرد و این اقدام، حامل این پیغام بود که کمک های امریکا، به مثابۀ «چک سفید امضا» نیست».

هندرسون سپس فاش کرد که مسئولین امریکایی، در گفت وگوهایی خصوصی، شکل محاربه اردوی عربستان را مورد انتقاد قرار دادند، ارتشی که قوماندانی آنرا محمد بن سلمان، وزیر دفاع 31 ساله سعودی و جانشین ولیعهد این کشور به عهده دارد. او که فرزندِ محبوب پادشاه است، در ابتدای حمله به یمن، از این که آمر این جنگ شناخته شود، به خود می بالید، اما اکنون از زیر بار همۀ سرزنش ها، شانه خالی می کند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала