جنگ نزدیک بین مصر و عربستان

© AFP 2023 / STR Египетские солдаты на границе Египта и Сектора Газа
Египетские солдаты на границе Египта и Сектора Газа - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
يك ديپلمات سابق الجزايری حمله نظامي مصر به عربستان را پیشبینی نموده است.

يك ديپلمات سابق الجزايري با اشاره به حمله گسترده رسانه هاي مصري عليه عربستان، پيش‌بيني كرد که اين بحران بلاخره موجب حمله نظامي مصر به عربستان خواهد شد.

  العالم، محمد العربي زيوت ديپلمات سابق الجزايري در صفحه شخصي در تويتر نوشت: كساني كه از كودتای عبدالفتاح السيسي حمايت مالی كردند، بايد بدانند، وزیری كه عليه رئيس جمهوري اش كودتا كند، ممكن است عليه كسي كه وي را به رياست جمهوري رسانده هم كودتا كند؛ و بلاخره مصر به عربستان حمله نظامي خواهد كرد.

زيوت افزود: حمله فزاينده عوامل السيسي به عربستان و تشديد لحن آنها عليه اين كشور كاملا طبيعي است و من دو سال قبل از اين، پيش بيني كرده بودم.

اين ديپلمات سابق الجزايري در پيام ديگري افزود: حاكمان عربستان، اقدام به تحريك به كودتا در مصر و حمايت مالی از آن كرده اند، امروزه پس از آنكه عوامل و اراذل و اوباش وابسته به وي را خائن ناميدند تلاش مي كنند وي را سرنگون كنند. در اين ميان نيز اتيوپيا به عنوان رقيب مصر از وضعيت موجود خوشحال است.

روابط مصر و عربستان شاهد اختلافاتی است كه گاهي اين اختلافات از طريق رسانه هاي دو كشور علنی میشود. اختلافات مذكور نشان دهنده تفاوت ديدگاهها درباره مهم ترين بحران هاي منطقه از جمله بحران سوريه، يمن و روابط با تركيه است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала