اخطار روسیه به اسرائیل

اس 300
اس 300 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسرائیل نگران موضع روسیه در برابر حملات هوایی احتمالی این رژیم به سوریه هستند.

اسپوتنیک به نقل از العالم، فاطمه رومانی گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین، درباره تاکید منابع اسرائیلی بر احتمال مشارکت روسیه در شلیک پدافند هوایی سوریه به طرف جنگنده های این رژیم گفت: وزارت امور خارجه روسیه با احضار سفیر اسرائیل در مسکو کارت زردی به این رژیم در پی تعرض هواپیماهای اسرائیلی به آسمان سوریه نشان داد. این حمله، پیامدهای گسترده ای در داخل اسرائیل بر جا گذاشته است.

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت، احضار سفیر این رژیم در مسکو را اقدامی بی سابقه و نامتعارف توصیف کرد زیرا بلافاصله پس از آن صورت گرفت که او استوارنامه خود را به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تقدیم کرد. این اقدام مسکو همچنین ده روز پس از دیدار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با پوتین در مسکو صورت گرفت. از زمان گسترش حضور نظامی روسیه در سوریه، نخستین بار بود که مسکو سفیر اسرائیل را احضار می کند.

در ادامه این گزارش آمده است: تحلیلگران اسرائیلی می گویند مشخص نیست که چه چیزی واکنش و مخالفت روسها را برانگیخته است تا جایی که به صورت علنی، خشم خود را ابراز کردند و خبر مربوط به احضار سفیر اسرائیل را هم در اختیار رسانه ها قرار دادند و به انتقال سری پیام به این رژیم اکتفا نکردند.

سوالی که بیشترین نگرانی را در اسرائیل ایجاد کرد، آن است که آیا تصمیم سوریه برای مقابله با هواپیماهای اسرائیلی با موافقت و آگاهی روسیه بوده است؟

یوآف گالنت وزیر مسکن اسرائیل در مصاحبه با کانال دوم تلویزیون این رژیم گفت: به اعتقاد من، حمایت های روسیه و موفقیت های نظام سوریه در میدان نبرد باعث شده است که سوریه به نوعی احساس اعتماد به نفس و احساس امنیت کند.

ایهود یعری تحلیلگر امور عربی کانال دوم تلویزیون اسرائیل هم گفت: من از موضع روسها آگاهی ندارم اما تردیدهایی دارم که شاید آنها در شلیک موشک های روسی نقش داشتند. برای من دشوار است که باور کنم پدافند هوایی سوریه بدون موافقت روسیه و در شرایطی که هواپیماهای روسی در آسمان تردد می کنند، شلیک کرده باشد.

گزارشگر المیادین خاطر نشان کرد: روزنامه اسرائیلی هایوم نزدیک به دفتر بنیامین نتانیاهو تاکید کرد حمله نیروی هوایی اسرائیل در سوریه و حوادث پس از آن، نخستین بار باعث رویارویی علنی بین اسرائیل و روسیه شد.

به اعتقاد این روزنامه، این تحول از پیش برنامه ریزی نشده بود و باید برای اسرائیل نگران کننده باشد زیرا ممکن است روس ها سیاست بی توجهی به حملات اسرائیل در سوریه را کنار بگذارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала