خطر جنگ بین سوریه و اسرائیل

© REUTERS / Amir Cohen Израильские солдаты из поисково-спасательной бригады несут своего товарища на носилках во время тренировки в лесу Бен Шемен рядом с городом Модиин-Маккабим-Реут в Израиле
Израильские солдаты из поисково-спасательной бригады несут своего товарища на носилках во время тренировки в лесу Бен Шемен рядом с городом Модиин-Маккабим-Реут в Израиле - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هوشدار داد که دستگاه های دافع هوا سوریه را منهدم خواهد کرد.

اسپوتنیک به نقل از العالم، اظهارات اویگدور لیبرمن وزیر دفاع رژیم صهیونیستی دو روز بعد از آن مطرح می شود که اردوی سوریه اعلام کرد درپی حمله هوایی اسرائیل به یک موضع در جاده تدمر در مرکز سوریه، یک طیاره جنگی اسرائیل را سرنگون کرده و یک طیاره جنگی دیگر اسرائیل را نیز هدف قرار داده است.

این درحالی است که رژیم صهیونیستی سرنگونی این طیاره را تکذیب کرده است.

رادیوی رژیم صهیونیستی به نقل از لیبرمن گفت: دفعه آینده، قوای دفاع هوا سوریه به سمت طیارات اسرائیلی فیر کنند، نیروی هوایی آنها را منهدم خواهد کرد.

لیبرمن همچنین مدعی شد: اسرائیل به جلوگیری از قاچاق سلاح از سوریه به حزب الله در لبنان ادامه خواهد داد. اسرائیل نه از اسد حمایت می کند و نه علیه او است.

وی تصریح کرد: تل آویو خواهان بروز هیچ گونه مشکلی با روسیه نیست. مشکل اسرائیل همان انتقال سلاح از سوریه به حزب الله است.

اسرائیل در حالی مدعی شده است که علیه اسد فعالیت نمی کند که از آغاز بحران سوریه، حمایت لوژستیک، اطلاعاتی و طبی زیادی از مخالفین دولت سوریه انجام داده و بارها مواضع ارتش سوریه و هم پیمانانش را بمباران کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала