رئیس پارلمان پاکستان: رئیس جمهور افغانستان به اسلام آباد سفر می‌کند

© Photo / ارگرئیس پارلمان پاکستان: رئیس جمهور افغانستان به اسلام آباد سفر می‌کند
رئیس پارلمان پاکستان: رئیس جمهور افغانستان به اسلام آباد سفر می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس پارلمان پاکستان درباره رد دعوت پاکستان از جانب رئیس ‌جمهور افغانستان برای دیدار از این کشور تصریح کرد: "غنی به وی اطمینان داده است تا بعد از دیدار نخست‌وزیر پاکستان از کابل، به پاکستان سفر می‌کند".

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، روزنامه پاکستانی "داون" نوشته است که سردار ایاز صادق رئیس پارلمان پاکستان که اخیرا سرپرستی هیئت پارلمانی در دیدار از افغانستان را به عهده داشت در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرده که اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان دعوت رسمی این کشور برای سفر به اسلام‌آباد را رد نکرده و فقط آن را به بعد از سفر نواز شریف نخست وزیر پاکستان به کابل موکول کرده است.

این در حالی است دواخان مینه‌پال معاون سخنگوی اشرف غنی هفته گذشته اعلام کرد، بعد از دیدار اشرف غنی و نوید مختار رئیس سازمان اطلاعات ارتش پاکستان، غنی دعوت مختار برای سفر به پاکستان را رد و اظهار کرد تا زمانی که اسلام‌آباد عاملان حملات تروریستی در افغانستان را تحویل ندهد به پاکستان سفر نمی‌کند.

مینه‌پال به نقل از غنی گفته بود تا زمانی که پاکستان عاملان حملات مزار شریف، دانشگاه آمریکایی‌ها در کابل و حملات قندهار را به مقامات افغان تحویل نداده و تا وقتی اسلام‌آباد اقداماتی واقعی علیه طالبان در خاک پاکستان انجام ندهد به پاکستان سفر نمی‌کند.

ایاز صادق تصریح کرد: "وی رئیس جمهور افغانستان را برای بهبود روابط دو کشور به پاکستان دعوت کرده است".

رئیس پارلمان پاکستان افزود: "غنی نیز تمایل به بهبود روابط بین دو کشور و صلح  دارد".

صادق به رسانه‌ها گفت: "در سفر به کابل، غنی به وی گفته است که 50 درصد از کشور تحت کنترول او نیست و اعضای داعش و طالبان افغانستان در چند کیلومتری محل برگزاری دیدار آنها حضور دارند".

وی بار دیگر اظهار داشت: "حامدکرزی رئیس جمهور سابق افغانستان و عبدالله عبدالله رئیس اجرایی این کشور به زودی به اسلام‌آباد سفر می‌کنند".

صادق در ادامه گفت: "وقتی هیئت پارلمانی افغانستان به پاکستان بیاید درباره حمله به سربازان خود گفت‌وگو می‌کنیم".

او همچنین از ساخت حصار مرزی با بیش از 1000 پوسته امنیتی در مرز افغانستان و پاکستان خبر داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала