اعلان جنگ با داعش در فلیپین

© AP Photo / Radio Television Malacanangرییس جمهور فیلیپین به اوباما "حرام زاده" گفت
رییس جمهور فیلیپین به اوباما حرام زاده گفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور فیلیپین:" اگر من مُردن شما را صلاح بدانم، خواهید مرُد. اگر با ما بجنگید، خواهید مرُد. اگر بطور آشکار از حکومت نافرمانی کنید، خواهید مُرد"

 مبارزه گسترده رئیس جمهور فیلیپین با شورشیان داعش در این کشورآغاز شد

قوای مسلح فیلیپین شهر ماراوی در جنوب این کشور را از شبه نظامیان هوادار داعش آزاد کردند.

به گزارش اسپوتنیک- اکنون مدتهاست که در منطقه «ماراوی» در جنوب فیلیپین حکومت نظامی برقرار است و به همین دلیل خلوت و خالی از سکنه بوده  و همچنین تقریباٌ همه ساکنان این شهر 200 هزار نفری از آنجا فرار کرده اند.

نبردها هنگامی آغاز شد که نظامیان تلاش کردند رهبر گروه محلی ابوسیاف را که با داعش بیعت کرده بود، دستگیر کنند. شبه نظامیان در پاسخ به این عملیات نیروهای دولتی، بخشی از شهر ماراوی را به تصرف خود در آورده، خانه ها را آتش زده و به گروگان گیری پرداختند. آنها یک کشیش کاتولیک و تعدادی از مسیحیان را به گروگان گرفتند. شبه نظامیان هوادار داعش همچنین رئیس پولیس محلی را سربریده و پرچم سیاه داعش را به اهتزاز در آوردند.

صدها آواره به همراه کودکان خود به مکاتب و اردوگاه نظامی پناهنده شده اند.

بر اساس این گزارش، نظامیان و ماشین های زرهی همچنین وارد شهر «داوائو» شده اند که دوترته ، رئیس جمهور کشور 22 سال قبل شهردار آنجا بود.

ده ها سال است که اردوی فیلیپین در حال نبرد با نیروهای افراط گرا می باشد. شورشیان ابتدا خواستار خومختاری بودند، اما چندی پیش اعلام بیعت با داعش کردند. اکثریت فیلیپینی ها کاتولیک هستند. اقلیت مسلمان فیلیپین بیشتر در جنوب این کشور زندگی می کند.

رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین خطاب به شورشیان اعلام کرد:" من در برابر خدا و ملت سوگند خورده ام که از کشور دفاع نموده و به این سوگند وفادار هستم. اگر من مردن شما را صلاح بدانم، خواهید مرُد. اگر با ما بجنگید، خواهید مرُد. اگر بطور آشکار از حکومت نافرمانی کنید، خواهید مُرد. اگر این به معنی هلاکت تعداد زیادی از مردم باشد، چنین خواهد شد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала