روسیه به کسی اجازه نمی دهد که برتری نظامی بر روسیه داشته باشد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент России Владимир Путин
Президент России Владимир Путин - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پوتین: استقرار نیروهای سپر راکتی امریکا در کوریا به هیچ وجه قابل قبول روسیه نیست.

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه احتمال دارد در صورت واگذاری جزایر کوریل به جاپان، امریکا در آنجا پایگاه های نظامی بسازد، تاکید کرد که این مساله غیرقابل قبول است.

ولادمیر پوتین طی سخنانی در نشست ژورنالستان برجسته خبرگزاری های بین المللی در سانکت پتربورگ گفت: حملات خصمانه علیه روسیه در امریکا هنوز هم ادامه دارد. نمی دانیم اوضاع چگونه پیش خواهد رفت، این مساله به ما مربوط نیست؛ زیرا ما چنین حملات را به راه اندازی نکرده یم.

وی افزود: در چنین شرایط حتی اگر فرض کنیم که اوضاع در آنجا(جنوب کوریل) امروز آرام باشد؛ فردا ممکن است که پایگاه های مشخصی و یا نیروهای سپر راکتی مستقر شوند که این مساله برای ما به هیچ وجه قابل قبول نیست.

پوتین توضیح داد که اقدام مسکو مبنی بر افزایش نیروهای نظامی خود در منطقه جنوب کوریل واکنشی به افزایش حضور نظامی امریکا در شبه جزیره کوریا است. امریکا کشتی ها طیاره بردار به منطقه ارسال می کند و حتی نیروهای سپر راکتی را نیز در آنجا مستقر می کند.

رئیس جمهوری روسیه گفت: این مساله توازن راهبردی در جهان را از بین می برد. ما چه می توانیم بکنیم؟ آیا باید نگاه تردیدآمیز داشته باشیم؟ ما به شکل مناسب به تهدیدات جواب می دهیم.

العالم، پوتین با انتقاد از خبرگزاری های بین المللی به علت سکوت و نادیده گرفتن مساله استقرار نیروهای سپر راکتی در آلاسکا و جنوب کوریل، تاکید کرد که این مساله چالشی خطرناک برای امنیت روسیه در شرق به شمار می آید.

یادآور می شود که جاپان مدعی جزایر ایتوروب، کوناشیر، شیکوتان و هامبومای در جنوب کوریل است و آن را شرط توافق صلح با روسیه می داند مساله ای که از پایان جنگ جهانی دوم تاکنون مورد مناقشه است.

از سوی دیگر، موقف روسیه در قبال این مساله این است که جزایر جنوبی کوریل بنا به نتایج جنگ جهانی دوم جزء خاک اتحاد جماهیر شوروی محسوب می شود. از این رو حاکمیت روسیه بر این جزایر مطابق قوانین بین المللی میباشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала