حمله غیرمنتظره به دو سمبول مهم ایران/ شرح ماجرای عملیات تروریستی تهران

© AP Photo / Ebrahim NorooziПолиция у мавзолея имама Хомейни после атаки в Тегеране
Полиция у мавзолея имама Хомейни после атаки в Тегеране - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرح ماجرای امروز از زبان حسین شیخ الاسلام مشاور وزیر امور خارجه ایران و مشاور اسبق رئیس مجلس در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک از این قرار است.

خبرگزاری اسپوتنیک-  حسین شیخ الاسلام مشاور وزیر امور خارجه ایران و مشاور اسبق رئیس مجلس در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: « امروز صبح چهار نفر با لباس زنانه به بخش مراجعات مردمی مجلس شورای اسلامی و ساختمانی که دفتر نمایندگان است مراجعه می نمایند.

همانطور که می دانید نمایندگان در ساختمان اداری جداگانه دفاتری دارند که ملاقات مردمی در آنجا صورت می پذیرد. تمامی افراد برای ورود به تمامی ساختمانها باید کنترل و بازرسی بدنی را طی نمایند که این افراد از همان بخش بازرسی شروع به تیراندازی نموده  و محافظین را مجروح می نمایند. در این میان سه تن از محافظنین و یک تن از مراجعه کنندگان مجروح می شوند و به این ترتیب افراد مسلح وارد ساختمان می شوند.

تروریستها قصد داشتند که به ساختمان اصلی پارلمان که با تمام نمایندگان و با حضور نایب رئیس اول آقای پزشکیان در حال برگزاری جلسه بودند، داخل شوند که درهای محافظ پارلمان بسته شده و نیروهای امنیتی مقاومت نشان دادند.

این اتفاق حدود ساعت 10:30 دقیقه صبح آغاز شد و در همان ابتدای عملیات یکی از این تروریستها کشته شده و بقیه آنها به ساختمان دفتر نمایندگان وارد می گردند و تا همین لحظه که ساعت 14:40 دقیقه است ساختمان در محاصره نیروهای امنیتی می باشد و در تلاش هستند که این افراد را دستگیر نموده و یا نابود نمایند و گروگانها را آزاد نمایند. البته خبر ناموثقی نیز مبنی بر اینکه یکی از این افراد خود را منفجر نموده وجود دارد.

شرح ماجرای عملیات تروریستی در حرم امام خمینی

در حرم امام خمینی نیز وضعیت تقریبا اینگونه بوده که تروریستها در 50 متری محل بازرسی شروع به تیراندازی نموده و قصد داشتند که خود را به محوطه داخلی و یا مقبره برسانند. یکی از این متهاجمان در سی متری مقبره مورد اصابت گلوگه قرار گرفته و کشته می شود، فرد دیگر که دارای کمربند انتحاری نیز بود تا 15 متری مقبره نیز نزدیک می شود و با تیراندازی پلیس اقدام به انفجار خود نموده و کشته می شود، اما نفر سوم توسط نیروهای پلیس بازداشت می گردد.

ادعای داعش در خصوص مسئولیت حمله تروریستی ایران فعلا تائید نمی شود

حسین شیخ الاسلام افزود تا زمانی که عملیات خنثی سازی حملات تروریستی امروز به پایان نرسد و فردی که بازداشته شده مورد بازجویی کامل قرار نگیرد نمی توان این ادعا را تایید یا تکذیب نمود.

وی خاطر نشان نمود که امروز د راین دو سمبل مورد حمله قرار گرفت یکی محلس به عنوان سمبل مردم سالاری و دیگری حرم امام خمینی به عنوان سمبل انقلاب اسلامی ایران، و برای آسیب شناسی این ماجرا باید دید که چه افرادی با مردم سالاری و با انقلاب و امام خمینی مخالفت دارند. برای این امر نیز اکنون نمی شود قضاوت کرد و تا زمان اتمام بازپرسی ها باید صبر کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала