نبرد روسیه و چین با امریکا در بحر

© AP Photo / Fabrizio Bensch/Poolکشتی طیاره بردار هاری ترومن
کشتی طیاره بردار هاری ترومن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چطور روسیه و چین میتوانند کشتی طیاره بردار امریکائی را منهدم کنند

مفسر NI توضیح داد که چگونه روسیه و چین می توانند کشتی طیاره بردار امریکائی را نابود کنند.

اسپوتنیک به نقل از نشریه  National Interest: سباستایان روبلین مفسر سیاسی میگوید: کشتی های طیاره بردار امریکائی- یکی از علایم ابرقدرتی نظامی امریکا را در جهان نشان میدهد. اما اگر در مقابل دشمن قوی و جدی نسبت به کشور های جهان سوم قرار بگیرد، در آنصورت ممکن چنین درگیری به قیمت گزاف تمام شود، زیرا کشتی های طیاره بردار امریکا مورد حملات متقابل قرار خواهد گرفت.

کشتی های طیاره بردار مجبور است برای حمله به نیروهای سرحدی بحری دشمن قوی به ساحل دشمن نزدیک شود، زیرا طیاره F-35C که در کشتی امریکائی مستقر است، میتوانند تا فاصله 1100 کیلومتر بدون تیل گرفتن در هوا پرواز کند که در چنین فاصله کشتی طیاره برادار می تواند تحت هدف نیروهای ساحلی دشمن قرار گیرد.

بطور مثال راکت کشتی شکن نوع DF-21D  چینی تا 1450 کیلومتر برد دارد و میتواند در جریان پرواز مانور را انجام دهد که چنین مانور سطح اثابت به هدف را به مراتب بلند میبرد. متخصصین می گویند که فقط اثابت یک راکت نوع فوق الذکر برای نابودی کشتی طیاره بردار کافی است.

کشتی های تحت البحری روسیه و چین نیز تهدید بزرگ برای کشتی های طیاره بردار امریکائی میباشند که حتی در جنگ دوم جهانی چندین چنین کشتی را منهدم کردند. نتنها کشتی های اتمی تحت البحری روسیه برای امریکا خطری بزرگ است که می تواند در جریان چندین ماه در زیر آبها بحر اخفا باشد، بلکه کشتی های دیزلی نه چندان بزرگ نیز میتواند کشتی های طیاره بردار امریکا را تهدید نماید. چنین کشتی ها می توانند غیر متراقبه به هدف نزدیک شوند و و کشتی را هدف قرار دهند.

کشتی های تحت البحری طرح 949 روسی ضرورت به نزدیک شدن به کشتی طیاره بردار را ندارند. این کشتی ها می توانند با راکت های بالدار پ-700، از فاصله 600 کیلو متر از عمق بحر (از زیر بحر) کشتی دشمن را هدف قرار دهند. باید یادآور شد که تخنیک نظامی جهان روز به روز پیشرفت میکند. حالا می میتوانیم از راکت های نوع بیش از حد مافوق سرعت صوت "تسیکرون" روسی نام بگیرم که تهدید فوق العادی جدی برای کشتی های طیاره بردار امریکائی میباشد.

در اخیر نشریه  National Interestمی نویسد: خلاصه می توان گفت که با عالی شدن سلاح راکتی و کشتی های تحت البحری امکان موجودیت کشتی های طیاره برادار خارج از خطر را تحت سوال جدی قرار میدهد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала