آیا قطر میتواند از خود دفاع کند؟

© AFP 2023 / PATRICK BAZدولة قطر، الدوحة
دولة قطر، الدوحة - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا در مقابل حضور پایگاه اش در قطر، هنگام ضرورت از دوحه حمایت کند.

بحران قطر با سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، مورد اهتمام رسانه های روسیه واقع شده است. در همین راستا، روزنامه "وینویه اوبوزرینیه" که به طور تخصصی به مسائل نظامی می پردازد مقاله ای توانایی قطر برای دفاع از خودش در صورت تشدید بحران و تبدیل آن به تنش نظامی را مورد بررسی قرار داده است.العالم — آسیا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در یکی از مقالات منتشر شده در پایگاه این روزنامه آمده است:

قطر اردوی کوچکی دارد که متشکل از 12 هزار نفر میباشد. درباره تسلیحات این نیروها باید گفت که دولت قطر تلاش دارد تا با تجهیزات پیشرفته کمبودی پرسونل را جبران کند.

اکثر تانک های ارتش قطر تا سالهای اخیر، ساخت فرانسه بودند که در سال 2013، دوحه اقدام به خرید 62 عراده تانک لئوپارد از آلمان کرد که تاکنون 30 عراده آن را دریافت کرده است.

نیروی زمینی ارتش به 258 تانک زره پوش فرانسوی مجهز است. افزون بر این ارتش قطر، 8 نفر بر زرهی آمریکایی و 12 موتر اکتشافی انگلیسی و 20 موتر اکتشافی برزیلی و 40 زرهپوش سویسی مجهز است.

نیروی زمینی قطر، همچنین 9 توپ اتومات ضد هوایی "رولاند 2" تولید مشترک فرانسه و آلمان و 24 دتگاه دافع هوا سرشانه ئی "میسترال" ساخت فرانسه و همچنین 20 دستگاه "ستریلا —2" ساخت روسیه و 60 دستگاه ضد تانک "میلان" و 73 توپ در اختیار دارد.

همچنین دولت قطر، به تقویت نیروی هوایی این کشور توجه بیشتر داشته است. نیروی هوایی قطر در حال حاضر، 9 پروند هطیاره میراژ و 6 پروند طیاره تعلیمی آلفا جت و چند هلیکوپتر دارد.

قطر با ارتشی به این حجم قادر به رویارویی با عربستان و ایران نیست و سران آن کشور به این واقعیت کاملا واقف هستند و تلاش می کنند با استمداد از کشورهای قوی، این کمبود را جبران کنند.

یک پایگاه نظامی مهم امریکا در خاک قطر قرار دارد و انتظار می رود امریکا در مقابل حضور پایگاهش در این کشور، وضعیت را کنترل و در هنگام ضرورت از دوحه حمایت کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала