طالبان از کشته شدن 4 سرباز امریکایی خبر دادند

© AP Photo / Rahmat Gul, Fileطالبان از کشته شدن 4 سرباز امریکایی خبر دادند
طالبان از کشته شدن 4 سرباز امریکایی خبر دادند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
درگیری بین نیروهای امنیتی افغانستان و طالبان در جنوب افغانستان تشدید یافته است

درگیری‌ بین نیروهای امنیتی افغان و طالبان در ولایت هلمند از چند روز گذشته ادامه دارد و گفته می‌شود که این درگیری‌ها تلفات زیادی را از هر دو طرف با خود دارد..

اسپوتنیک به نقل از تسنیم، درگیری نیروهای امنیتی افغان و طالبان به قوماندانی جنرال «ولی احمدزی» برای بازپس‌گیری شهر ناوه ولایت هلمند در جنوب افغانستان تشدید یافته است.

در حالی که مقامات امنیتی افغان اعلام کرده‌اند که ده‌ها عضو طالبان در این عملیات کشته شده‌اند، اما این گروه تنها کشته شدن سه عضو خود را تاکنون تائید کرده است.

از سوی دیگر طالبان نیز می‌گویند که حملات نیروهای امنیتی افغان را به شهر ناوه مهار کرده و 11 سرباز افغان را نیز کشته‌اند.

در بیانیه‌ای که طالبان آمده است که موتر های زرهی نظامیان امریکایی در منطقه جرنامو شهر ناوه هدف مین کنار جاده‌ای قرار گرفته و منفجر شده است که در نتیجه چهار نظامی امریکایی نیز کشته شده‌اند.

عملیات مشترک نیروهای امنیتی افغان از دو روز گذشته در این شهر ادامه دارد و برخی از گزارش‌ها حاکی از پیشرفت این نیروها است، اما طالبان با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرده‌ است که شهر ناوه همچنان در اختیار این گروه قرار دارد.

با این حال، از چند ماه قبل 300 سرباز امریکایی برای حمایت از نیروهای امنیتی افغان و تصفیه طالبان از حومه‌های مرکز هلمند و شهر‌ها به این ولایت اعزام شده‌اند.

دو هفته قبل نیز قوماندانی ماموریت حمایت قاطع اعلام کرده بود که یکی از سه نظامی زخمی امریکایی در ولایت هلمند به دلیل جراحت‌های عمیق کشته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала