جنگ افغانستان با پرتاب بمب خاتمه نمیابد

© REUTERS / U.S. Air Force photoجنگ افغانستان با پرتاب بمب خاتمه نمیابد
جنگ افغانستان با پرتاب بمب خاتمه نمیابد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیما سمر رئیس کمیسیون حقوق بشر افغانستان اعلام کرد که مداخله امریکا و کشورهای غربی پس از حملات 11 سپتامبر مبتنی بر اصول حقوق بشری یا حفاظت از کرامت انسانی نبوده و عدم استراتژی جامع و دراز مدت برای افغانستان باعث بحران در این کشور شده است.

اسپوتنیک به نقل از تسنیم رئیس کمیسیون حقوق بشرافغانستان اعلام کرد که وضعیت این کشور رو به وخامت است و عدم استراتژی درست، طویل المدت و رویکرد متحد بین کشورهای دخیل در ماموریت ناتو از دلایل بحرانی وضعیت این کشور محسوب می‌شوند.

وی افزود که جامعه بین‌المللی به اندازه کافی از حکومتداری خوب و حاکمیت قانون در افغانستان حمایت نکرده است.

سیما سمر تصریح کرد که مداخله امریکا و کشورهای متحد آن در افغانستان مبتنی بر اصول حقوق بشری و یا حفاظت از کرامت انسانی صورت نگرفته زیرا عدم تامین عدالت و تبعیض قومی همچنان در این کشور ادامه داشته است.

وی اظهار داشت: جهان می‌داند که چه کسانی از مخالفان مسلح دولت افغانستان حمایت می‌کنند اما هیچ اقدام واحدی علیه کشورهایی تولیدکننده تروریسم صورت نگرفته‌است.

سیما سمر درباره تجدید استراتژی امریکا در افغانستان و اعزام سربازان تازه‌ نفس به این کشور تاکید کرد: جنگ را با بمب نمی‌توان برنده شد بلکه جنگ با کسب حمایت مردمی و تامین عدالت و محاسبه می‌توان برد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که «بهزاد» نماینده پارلمان افغانستان و از سران جنبش روشنایی این کشور نیز امریکا و کشورهای متحد آن را حامی گروه‌های خاصی می‌داند که به استبداد و کشتار معترضان می‌پردازند.

عطا محمد نور والی بلخ نیز تاکید کرده که امریکا و کشورهای غربی در این کشور هنوز هم به حمایت از مقامات فاسد و مستبد ادامه می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала