تجدید نظر امریکا در کمک مالی به پاکستان

© Sputnik / David B. Gleasonپنتگون
پنتگون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا در کمک مالی- نظامی به پاکستان تجدید نظر می کند

پنتاگن خبر داده است که واشنگتن پول هزینه باقی مانده کمک های سال 2016 را به دلیل تلاش ناکافی اسلام آباد در مبارزه با شبکه حقانی و طالبان پرداخت نخواهد کرد.

اسپوتنیک به نقل از مهر، این تصمیم زمانی اتخاذ می شود که دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا درصدد اتخاذ رویکردی سختگیرانه تر علیه پاکستان است تا ستیزه جویانی را که از خاک این کشور علیه افغانستان حمله می کنند، نابود کند.
رویترز در ادامه گزارش خود نوشت: این نخستین بار نیست که پنتاگن تصمیم می گیرد کمک هزینه های نظامی را پرداخت ننماید. پنتاگن در سال 2016، سه صد میلیون دالر کمک هزینه را پرداخت نکرد.

بنابر این گزارش، پاکستان مبلغ 550 میلیون دالر از 900 میلیون دالر کمک هزینه تخصیص یافته در سال مالی 2016 را دریافت کرده و از باقیمانده این کمک هزینه مبلغ 300 میلیون دالر به اهداف دیگری اختصاص یافت که در گذشته گزارشی از آنها منتشر نگردید. تصمیم اخیر جیمز متیس وزیر دفاع امریکا متوجه 50 میلیون دالر باقی می شود.

به گزارش رویتر، این کمک هزینه ها از صندوق پشتیبانی ائتلاف تامین می شود. این صندوق از برنامه های وزارت دفاع امریکا برای پرداخت کمک هزینه به متحدین است که در حمایت از عملیات علیه تروریسم و شورش متحمل خسارت می شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала