ترامپ: رهبر کوریائی شمالی تصمیم خردمندانه‌ گرفت

© REUTERS / Brendan McDermidترامپ
ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور امریکا در صفحه انترنیتی شبکه اجتماعی توئیتر خود نوشت که رهبر کوریائی شمالی تصمیم خردمندانه‌ای گرفته است.

اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در واکنش به گزارش‌ها درباره متوقف شدن برنامه‌های کوریائی شمالی برای راکت به طرف جزیره «گوام»، گفت که «کیم یونگ اون»، رهبر این کشور تصمیم عاقلانه‌ای گرفته است.

وی در صفحه انترنیتی ‌اش در توئیتر نوشت: «'کیم یونگ اون' رهبر کوریائی شمالی، تصمیم بسیار خردمندانه و منطقی‌ای گرفته است. اتخاذ تصمیم‌های دیگر فاجعه‌بار و غیرقابل قبول می‌شد.»

منظور ترامپ از این تصمیم، گزارشات است که می‌گویند رهبر کوریائی شمالی بعد از تهدیدات ترامپ برنامه حمله راکتی به گوام را متوقف کرده است.

خبرگزاری کوریائی شمالی اعلام کرد «کیم جونگ اون»، در جریان بازرسی از نیروهای راکتی کوریائی شمالی از ارتش این کشور بابت طراحی برنامه‌ای «دقیق» جهت پرتاب راکت تقدیر کرد. رهبرکوریائی شمالی افزود: در صورتی که ایالات متحده به «اقدامات بسیار خطرناک» خود در شبه جزیره کوریائی ادامه دهد، دستور پرتاب آزمایشی راکت را خواهد داد.

اردوی کوریائی شمالی هفته گذشته اعلام کرد در حال «بررسی طرح عملیاتی» برای حمله به مناطق اطراف «گوام» با راکت‌های بالستیک استراتژیک دارای برد متوسط و دوربرد است.

این تهدید تنها ساعاتی بعد از آن مطرح شد که ترامپ به پیونگ‌یانگ هشدار داد چنانچه به تهدید امریکا ادامه بدهد با «آتش و خشمی رو به رو خواهد شد که دنیا هرگز ندیده است.»

جزیره گوام- پایگاه‌های استراتژیک امریکا و محل استقرار بمب‌افکن‌های این کشور است. همچنین هزاران نفر از نظامیان امریکا و خانواده‌هایشان در این منطقه مستقر هستند.

سخنگوی ارتش کوریائی شمالی در آن بیانیه هفته گذشته به امریکا هشدار داد که مانورهای نظامی اخیر این کشور، من‌جمله آزمایش راکت بالستیک قاره‌پیمای امریکا در هفته گذشته، ممکن است باعث ایجاد یک «درگیری خطرناک» شوند.

کوریائی شمالی به طور خاص تهدید کرد که به پایگاه قوای هوایی آندرسن که محل استقرار بمب‌افکن‌های استراتژیک امریکا است، حمله خواهد کرد.

جیمز متیس، وزیر دفاع امریکا روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در پنتاگون هشدار داد در صورتی که کوریائی شمالی اقدام به پرتاب راکت به طرف آب‌های گوام کند، جنگ آغاز خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала