هدف استراتژی در افغانستان

© REUTERS / Carlo Allegri/File Photoهدف استراتژی در افغانستان
هدف استراتژی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هدف از استراتژی ایالات متحده در افغانستان، کاهش قلمرو تحت تسلط طالبان است

اسپوتنیک به نقل از ریتر، اهداف اساسی استراتیژی دونالد ترامپ در مورد افغانستان-عبارت از تسخیر مناطق تحت کنترول طالبان و تقویه توانائی فعالیت محاربوی اردوی افغانستان برای انجام فعالیت های مستقلانه محاربوی میباشد

یک مامور بلند رتبه امریکا میگوید: بیشتر به تشخیص اینکه کدام مناطق تحت کنترول دولت، طالبان و یا گروپ های دیگر قرار دارد، توجه گردیده است که میتوان از نیروهای باقی ماننده القاعده، نیرو های تازه داعش نام گرفت که  تا چه حد توانائی رزمی  و کدام مناطق را تحت کنترول دارند.

او افزود که بیشتر به موثر بودن اردوی افغانستان و نیروهای داخلی تحت رهبری امریکا توجه شده است که آیا میتوانند بعضی مناطق تحت تسلط طالبان را آزاد و تحت کنترول خود بگیرند.

تاکید گردیده داست که ترامپ از پروسه پیشرفت در افغانستان دقیق نظارت می نماید.

این نماینده بلند رتبه افزود: "ما انتظار نداریم که در جریان شش ماه وضع افغانستان را تغییر میدهیم. اما از همین لحظه ما به شکل دیگری عمل خواهیم کرد".

روز دو شنبه دونالد ترامپ استراتیژی فعالیت خود را در افغانستان اعلام نمود. رهبر امریکا از سخنرانی در مورد جوانب نظامی این استراتیژی امتناع ورزید، اما اشاره نمود که نیروهای امریکا عاجل از افغانستان خارج نمی شوند. او نقش پاکستان در افغانستان را نیز دقیق تعیین کرد و پاکستان را تهدید نمود که اگر پاکستان به حمایت تروریستها در قلمرو خود ادامه بدهد، خسارات زیاد را متقبل خواهد شد.

ترامپ گفت که دیگر امریکا از اردوی خود برای برقراری دموکراسی در جهان استفاده نخواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала