نگرانی از بهار خطرناک در شمال افغانستان

© AP Photo / Allauddin Khanنگرانی از بهار خطرناک در شمال افغانستان
نگرانی از بهار خطرناک در شمال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس سازمان پیمان امنیت جمعی می‌گوید که در بهار آینده احتمال بیشتر شدن فعالیت‌های تروریستی شورشیان در شمال افغانستان وجود دارد

یوری خاچاتورف، رییس سازمان پیمان امنیت جمعی می‌گوید که در بهار آینده احتمال بیشتر شدن فعالیت‌های تروریستی شورشیان در شمال افغانستان وجود دارد. به گفتۀ او در حال حاضر نزدیک به هفت هزار جنجگو در مناطق شمالی افغانستان مستقر شده اند تا برای راه‌اندازی تهدید‌های جدی تروریستی در بهار، آمادگی بگیرند. او می‌گوید: "گروه‌های بزرگ و قدرتمند جنگجویان طالب در شمال افغانستان گرد آمده اند و در کنار طالبان، حالا جنگجویان داعش نیز در این منطقه حضور دارند. ما تعداد مجموعی این جنگجویان را حدود هفت هزار نفر تخمین می‌زنیم. این یک خطر جدی است.»

او که در مراسم گشایش انجمن جوانان در بلگراد، پایتخت صربستان سخنرانی می‌کرد، می‌گوید: «با توجه به پوشیده بودن کوه‌های تاجیکستان با برف در حال حاضر این تروریستان در آن‌جا انجام فعالیتی انجام داده نمی‌توانند. اما ما برای بهار باید آماده باشیم، ما در حال حاضر مصروف شناخت دشمن استیم و اگر آن‌ها به قلمرو تاجیکستان که عضو سازمان پیمان امنیت جمعی است، حمله کنند، ما برای برای مقابله و سرکوب آن‌ها آماده خواهیم بود. »

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала