سفر هیأت امریکایی به کابل برای حل تنش‌ها میان ارگ و نور

© Photo / ارگسفر هیأت امریکایی به کابل برای حل تنش‌ها میان ارگ و نور
سفر هیأت امریکایی به کابل برای حل تنش‌ها میان ارگ و نور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به دنبال سفر زلمی خلیلزاد، سفیر پیشین امریکا در افغانستان، عراق و سازمان ملل به کابل در جوش تنش‌ها میان ارگ ریاست جمهوری و عطا محمد نور و حزب جمعیت اسلامی، برخی منابع از سفر یک هیأت امریکایی دیگر نیز به هدف حل این تنش‌ها در روزهای آینده به کابل خبر داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع به شبکه تلویزیونی یک گفته است که به هدف حل تنش‌‌ها میان ریاست جمهوری افغانستان و والی پیشین بلخ، یک هیأت امریکایی در روزهای آینده به کابل می‌آید.

  ریاست جمهوری و حزب جمعیت اسلامی در این مورد هنوز به گونه‌ی رسمی ابراز نظر نکرده‌اند.
پیش از این کاخ سفید با پخش خبرنامه‌ای درباره‌ی تنش حکومت مرکزی و ولایت بلخ گفت که "برای خشونت هیچ گنجایشی وجود ندارد" و از آقایان غنی و نور خواست که هرچه زودتر تنش در مورد انتقال رهبری بلخ را حل کنند.
این در حالیست که صلاح‌الدین ربانی رهبر جمعیت اسلامی و عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری و از عضوهای ارشد شورای عالی ایتلاف برای نجات افغانستان شب جمعه (ششم دلو)، در پایتخت ترکیه دیدار کردند.
هرچند دو طرف درباره‌ی جنجال‌های اخیر جمعیت اسلامی و حکومت مرکزی گفتگو کرده‌اند، ولی جزییات این دیدار به گونه‌‎ی مشرح پخش نشده است.

هشدار تند زلمی خلیل زاد به عطا محمد نور - اسپوتنیک افغانستان
هشدار تند زلمی خلیل زاد به عطا محمد نور

این همه در حالیست که قرار است هفته‌ی جاری دور دیگر گفتگوهای نمایندگان جمعیت اسلامی و ارگ برگزار شود. یکی از ماده‌های این گفتگوها موضوع آقای نور است که تا هنوز دو طرف به نتیجه‌ی نرسیده‌اند.
پس از آغاز تنش‌ها، آقای نور هفته‌ای چند بار در میان هوادارانش در بلخ ظاهر شد، حکومت مرکزی و برنامه‌هایش را نقد کرد و بر اینکه "والی هست و تا اینکه توافق صورت نگیرد والی باقی می‌ماند" تاکید مکرر کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала