هشدار حزب الله به اسرائیل

© AFP 2023حسن نصر الله
حسن نصر الله - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر حزب الله لبنان تهدید کرد که تاسیسات نفتی اسرائیل را هدف قرار می دهد.

بعد از اختلاف بوجود آمده بین لبنان و اسرائیل، سید حسن نصرالله منشی عمومی حزب الله لبنان تهدید کردکه تاسیسات نفتی و گازی اسرائیل در سرحد مشترک نابود خواهد شد. اسرائیل می‌گوید که لبنان به طورغیرقانویی در صدد استخراج یک میدان گازی در سرحدات مشترک است.

اسپوتنیک به نقل از اطلس، حسن نصرالله‌، رهبر حزب‌الله  لبنان روز گذشته (جمعه) طی سخنرانی از مقامات لبنان خواست تا در برابر سیاست‌های امریکا در زمینه تعیین مرز مشترک دو کشور قاطعانه عمل کنند.  او گفت: «اگر شورای عالی دفاع لبنان مصوب کند که تاسیسات نفتی اسرائیلی غیرقانونی و ممنوع است، من به شما وعده می دهم که در چند ساعت این تاسیسات از کار خواهد افتاد».

نصرالله خطاب به مقامات لبنان گفته است: «مقاومت در جنگ بر سر گاز و نفت، یگانه حربه موثری است که لبنان در اختیار دارد».

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه امریکا در سفر چند ساعته‌ای که روز پنجشنبه به لبنان داشت، از دولت این کشور خواسته بود با پیشنهاد امریکا برای حل مناقشه سرحدات آبی با کشور اسرائیل موافقت کند. پیشنهادی که از سوی دولت لبنان رد شد. اطلاعات بیشتری درباره این پیشنهاد هنوز منتشر نشده است.

مناقشه مرزی دو کشور مربوط به بخشی از آب‌های بحیره لوانتین می‌شود. پس از کشف ذخایر گاز در آب‌های این منطقه مناق2017 عملیات حفاری در آب‌های بحیره لوانتین را آغاز کرد. دولت لبنان اجازه حفاری از دو حوزه گاز طبیعی واقع در منطقه انحصاری اقتصادی لبنان را به سه شرکت خارجی یعنی به شرکت فرانسوی "توتال"، شرکت ایتالیایی "انی" و شرکت روسی "نواتک" واگذار کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала