سرنوشت جسد معمر قذافی

© AFP 2023 / Reproduction Philippe Desmazesسرنوشت جسد معمر قذافی
سرنوشت جسد معمر قذافی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
افشأ اسرار جسد معمر قذافی رهبر لیبیا بعد از 6 سال.

محمد سعید القشاط سفیر سابق لیبیا در عربستان از سرنوشت جسد معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبیا پس از شش سال از کشته شدنش پرده برداشت.

اسپوتنیک به نقل از اطلس، محمد سعید القشاط، سفیر سابق لیبیا در عربستان طی مصاحبه مطبوعاتی خود تاکید کرد که جسد معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبیا در مکانی ناشناس دفن شده و تاکنون نشانه‌ای از محل دفن وی وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: جسد قذافی پس از کشته شدنش به نیروهای مصراته تحویل داده شد و برای یک هفته در یک سردخانه نگهداری شد؛ محمد المدنی الشویرف و دو تن از فرزندان ابوبکر یونس، وزیر دفاع سابق لیبیا که به همراه قذافی کشته شدند نیزاز سرنوشت اجسادشان خبری در دست نیست.

القشاط همچنین خاطرنشان کرد: شایعات زیادی در خصوص سرنوشت قذافی وجود دارد که از جمله این شایعات این بود که قذافی به منظور بررسی و کالبدشکافی به قطر فرستاده شد و شایعه دیگری نیز مبنی بر اینکه وی را در کوره انداختند، وجود داشت و شایعه دیگری نیز وجود داشت مبنی بر اینکه جسد وی را در دریا انداختند.

سفیر سابق لیبیا در ادامه تصریح کرد: به رغم درخواست‌هایی که از سوی خانواده قذافی و برخی رهبران قبایل لیبیا درخصوص اطلاع از محل دفن وی ارائه شد، قطعات مصراته به این درخواست توجه نکردند و هیچ یک از طرف‌های لیبیایی نمی‌خواهند اطلاعاتی از محل دفن وی به دست بیاورند و تاکنون محل دفن وی نامعلوم است.

معمر قدافی در بیستم اکتوبر سال 2011 میلادی در سن 69 سالگی در حالیکه بیش از 40 سال بر لیبیا حکومت کرده بود طی شورش در شهر سرت،‌ زادگاهش کشته شد    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала