آغاز پرواز طیارات بمب افگن B-52H امریکا در جوار ایران

© AFP 2023 / YONHAP بمب افکن بی-52
بمب افکن بی-52 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بمب افکن های استراتژیک B-52H قوای هوائی ایالات متحده به پرواز های گزمه ای در خلیج فارس آغاز کردند.

به گزارش اسپوتنیک، قوائ هوائی ایالات متحده روز دوشنبه اعلام نمود که در مقابل تهدیدات ایالات متحده علیه ایران، بمب افکن های استراتژیک آمریکا B-52H Stratofortress به پروازهای منظم در منطقه خلیج فارس شروع نموده است.
نخستین پرواز از میدان هوایی العدید در قطر روز 12 ماه می صورت گرفت، جایی که هفته گذشته پنتاگن چهار بمب افکن B-52H که قادر به حمل بمب ها و راکت های دوربرد اند از ایالات متحده به قطر استخدام نمود.
جان بولتون، مشاور ریاست جمهوری ایالات متحده در امنیت ملی، در روز 5 می اعلام کرد که واشنگتن به منظور مقابله با سیاست های ایران، بمب افکن ها را در شرقمیانه مستقر خواهد کرد و یک گروپ قوای بحری به قومانده کشتی طیاره بردار آبراهام لینکلن به بحیره سرخ می فرستد.
وی خاطرنشان کرد که این گام به دنبال "ارائه یک سیگنال واضح و بدون ابهام برای رژیم ایران است که هر گونه حمله به منافع ایالات متحده و یا متحدان آن با نیروی بی رحم مواجه خواهد شد".
سه روز گذشته، نماینده قوماندانی مرکزی ایالات متحده، کاپیتان بیل اوربان، گفت که ارتش ایالات متحده دلایل را بدست دارد و گویندگی از آن می کند که نیروهای مسلح ایران در حال آماده شدن برای حمله احتمالی به نیروهای آمریکائی مستقر در منطقه میکند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала