اختلاف بین دیدگاه‌های خلیلزاد و استخبارات امریکا درمورد صلح افغانستان

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadاختلاف بین دیدگاه‌های خلیلزاد و استخبارات امریکا درمورد صلح افغانستان
اختلاف بین دیدگاه‌های خلیلزاد و استخبارات امریکا درمورد صلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفته سناتوران امریکایی، آنچه خلیلزاد درمورد پروسه صلح در افغانستان می‌گوید، با اطلاعات استخباراتی امریکا در این مورد، تفاوت دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اسوشتید پرس، جیم ریچ، سناتور جمهوری‌خواه و رئیس کمیتۀ روابط خارجی مجلس سنای کانگرس ایالات متحده گفته است که زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا در امور صلح افغانستان در مذاکرات با گروه طالبان "پیشرفت داشته است.

وی عصر روز چهارشنبه (۲۲ می) پس از گزارش‌دهی آقای خلیلزاد گفت "مسله همواره این است که چقدر پیشرفت وجود داشته و آیا می توانید به هدف نهایی برسید یا خیر".

خلیلزاد: روند مذاکرات با طالبان در قطر به کندی پیش می رود - اسپوتنیک افغانستان
خلیلزاد: روند مذاکرات با طالبان در قطر به کندی پیش می رود

زلمی خلیلزاد روز چهارشنبه (۲۲ می) پشت درهای بسته به پرسش‌های سناتوران امریکایی در مورد تماس‌هایش با طالبان و تلاش برای پایان جنگ در افغانستان معلومات داد و به خبرنگاران اجازۀ ورود به این جلسه داده نشد.

باب منیندیز، سناتور دموکرات گفته است که مردم امریکا خواستار برگشت سربازان امریکایی از افغانستان اند، اما به گفتۀ این سناتور امریکایی چگونگی دستیابی به این هدف نهایت مهم است.

آقای منیندیز همچنان گفته است: "اختلاف عمیق بین دیدگاه‌های جامعه استخباراتی در مورد (چشم انداز صلح) و خوش‌بینی آقای خلیلزاد وجود دارد".

تاد یانگ، سناتور جمهوریخواه از ایالت اندیانا خواهان شفافیت بیشتر از جانب قصرسفید در مورد مذاکرات با گروه طالبان شده است.

آقای خلیلزاد از زمان گزینش‌اش به صفت نمایندۀ ویژۀ امریکا در امور مصالحۀ افغانستان تا کنون شش بار با نمایندگان طالبان دیدار کرده است، اما این نخستین بار است که در مورد این تماس‌ها به قانونگذاران امریکایی گزارش می‌دهد.

پیش از این شماری از قانونگذاران امریکایی از مایک پامپئو، وزیر خارجۀ ایالات متحده به خاطر عدم شفافیت در روند صلح افغانستان انتقاد کرده و خواستار گزارشدهی آقای خلیلزاد به کانگرس شده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала