ترامپ آماده میانجیگری بین هند و پاکستان است

© REUTERS / Kevin Lamarqueترامپ آماده میانجیگری بین هند و پاکستان است
ترامپ آماده میانجیگری بین هند و پاکستان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترامپ آمادگی خود را برای میانجیگری بین هند و پاکستان در مورد کشمیر اعلام نموده است.

اسپوتنیک به نقل از خبرگذاری رویتر، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده، آمادگی خود برای میانجی گری بین هند و پاکستان برای حل و فصل تنش های به وجود آمده بین این دو کشور در رابطه با کشمیر اعلام کرده است.

شرط پاکستان به هند برای گشودن حریم هوایی - اسپوتنیک افغانستان
شرط پاکستان به هند برای گشودن حریم هوایی

بحران هند و پاکستان پس از آنکه در 14 فبروری بمب گذار انتحاری خودش را در کنار کاروان نیروهای نظامی در شمال ایالت جامو و کشمیر منفجر کرد، شدت گرفت. مسئولیت این حمله تروریستی را گروه "جیش محمد" به رهبری مسعود اظهر به عهده گرفت، که طبق اطلاعات دهلی نو این گروه در پاکستان مستقر هستند.45  نفر قربانی این حمله تروریستی شدند. هند در پی این حمله پاکستان را به حمایت از تشکیلات تروریستی متهم کرد، که اسلام آباد این اتهامات را "بی اساس" دانست و آن را انکار کرد و به دهلی نو پیشنهاد داد که به طور مشترک این حادثه را پیگیری کنند.. این اتفاقات منجر به افزایش در روابط بین اسلام اباد و دهلی نو و آستانه اقدام نظامی شد.

در جامو و کشمیر جدائی طلبان در پی جدائی و استقلال این ایالت از خاک هند و خواهان الحاق آن به پاکستان است.در همین حال گفته می شود، این گروه در بخشی از کشمیر که تحت کنترل پاکستان است، مستقر می باشد.

به علاوه این که مرز رسمی بین هند و پاکستان وجود ندارد و ارتش این دو کشور خط مرزی کنترل را تعیین می کنند.دهلی نو دولت پاکستان را به حمایت از این جدایی طلبان مسلح متهم می کند، در حالی که اسلام آباد این اتهام را رد کرده و معتقد است که ساکنان کشمیر به صورت مستقل در راستای حقوق خود مبارزه می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала