کنایه‌زنی‌های غنی و عبدالله به همدیگر در نخستین روز مبارزات انتخاباتی

© AP Photo / Alik Kepliczکنایه‌زنی‌های غنی و عبدالله به همدیگر در نخستین روز مبارزات انتخاباتی
کنایه‌زنی‌های غنی و عبدالله به همدیگر در نخستین روز مبارزات انتخاباتی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان علاوه بر ارایه برنامه‌ها و تصامیمی که برای پنج سال آینده در صورت برنده شدن در انتخابات ریاست جمهوری دارند، به همدیگر نیز تاختند و کنایه‌زنی‌هایی داشتند.

به گزارش اسپوتنیک، امروز (یکشنبه، ۶ اسد) نخستین روز مبارزات انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری است که با برگزاری گردهمایی‌های بزرگ هواداران این نامزدان آغاز شد.
محمد اشرف غنی، رئيس‌جمهوری اسلامی افغانستان و رئيس تیم انتخاباتی "دولت ساز" در نخستین روز مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری در گردهمایی هواداران این تیم که در خیمه لویه جرگه برگزار شده بود، سخنرانی کرد.


همچنان عبدالله عبدالله، رئيس اجراییه کشور و رئيس تیم انتخاباتی "ثبات و همگرایی" در گردهمایی هوادارانش در یکی از هوتل‌های شهر کابل حضور یافت و سخنرانی نمود.
رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان علاوه بر ارایه برنامه‌ها و تصامیمی که برای پنج سال آینده در صورت برنده شدن در انتخابات ریاست جمهوری دارند، به همدیگر نیز تاختند و کنایه‌زنی‌هایی داشتند.
رئيس‌جمهور غنی با اشاره به انتخابات گذشته، از رقیبان انتخاباتی اش خواست تا در صورت برنده شدن تیم "دولت ساز" به جاده‌ها نریزند و از قبول نمودن نتایج خودداری نکنند.
اشرف غنی همچنان با ذکر اینکه زحمات بانوی اول کشور رضاکارانه است، گفت: "چرا می‌ترسند؟ از خاطریکه از قوت شما زنان افغان می‌ترسند، صاحب بانوی اول شدید، بانوان این‌ها کجا استند؟ سر حقوق شما گپ می‌زنند، اما کجا اند اعضای خانواده‌های شان؟".


عبدالله عبدالله نیز به نوبه خود با اشاره به گفته‌های رئيس‌جمهور غنی درمورد برپایی عدالت حضرت عمر فاروق و حضرت علی گفت: "امروز یک کسی گفته که من عدالت عمری را تطبیق می‌کنم، خوب گوش کنید، تهمت به همگی شده بود، حالا به صحابه کرام نیز می‌شود. یعنی اگر مردم ما به چشم سر این عدالت را ندیده باشند، و بگویند که عدالت عمری همینطور بود، خدا ناخواسته اعتقاد شان صدمه خواهد دید".
عبدالله عبدالله همچنان با اشاره به اشتباه رئیس‌جمهور غنی حین دکلمه شعر مولانا، گفت: "حالا گپ به شاعرها هم رسیده، خود را میراث‌دار مولانا و بیدل هم معرفی می‌کنند. کمترین احترام به آن شخصیت‌ها همین است که مثلاً مولانا، همان شعرش را آدم درست بخواند".
چنانکه رئيس اجراییه کشور در سخنان امروزی اش گفت "کمپاین‌ها هنوز آنقدر گرم نشده"، واقعاً که آغاز مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری، بیشتر به یک دعوا میان دو یا چند طرف می‌ماند تا فرصتی برای ارایه برنامه‌های تیم‌های انتخاباتی برای پنج سال آینده حکومت شان.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала