ائتلاف عربی از بمبارد محبس در یمن منکر شد

© REUTERS / Mohamed al-Sayaghiبمباردمان یمن
بمباردمان یمن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ائتلاف عربی خبر مبنی بر بمبارد زندان در ذمار یمن را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک. ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف عربی، امروز یکشنبه، اعلام کرد که این ائتلاف به محبس استن ذمار که در نواحی مرکزی یمن قرار دارد، حمله نکرده است.

ائتلاف عربی پهپادهای حوثی‌ها را در یمن سرنگون کرد - اسپوتنیک افغانستان
ائتلاف عربی پهپادهای حوثی‌ها را در یمن سرنگون کرد

پیشتر، ائتلاف عربی از بمباران و انهدام یک مجموعه نظامی در ولایت ذمار یمن متعلق به جنبش انصارالله خبر داده بود. پس از آن، حوثی ها اعلام کردند، که ائتلاف عربی یک زندان را بمباران کرده که در نتیجه آن 60 تن کشته و 50 تن دیگر زخمی شده اند.
به گفته ترکی المالکی، حملات ائتلاف عربی متوجه یک مجموعه نظامی متعلق به حوثی ها در ولایت ذمار، واقع در فاصله تقریبأ ده کیلومتری مرکز این ولایت، به همین نام، بوده است، و زندان فوق الذکر مورد بمباران قرار نگرفته است.
مناقشات نظامی و سیاسی در یمن میان دولت و مبارزان حوثی از جنبش "انصار الله" از سال 2014 ادامه دارد. از مارچ 2015، ائتلاف نظامی کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی، از دولت یمن حمایت می کند. در دسامبر 2018، طرفین درگیری در یمن برای اولین بار در طی چند سال، تحت حمایت سازمان ملل متحد در سویدن پای میز مذاکره نشستند. طی این نشست تعدادی موافقتنامه مهم، به ویژه در مورد مبادله زندانیان، آتش بس در شهر بندری حدیده در کنار بحیره سرخ و تحت کنترل سازمان ملل درآمدن این شهر حاصل شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала