ترامپ باید با طالبان گفتگو کند

© AFP 2023 / Asif Hassanعمران خان صدراعظم پاکستان
عمران خان صدراعظم پاکستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عمران خان از ترامپ تقاضا نموده است تا با طالبان گفتگو کند.

به گزارش اسپوتنیک، صدراعظم پاکستان ، معتقد است که دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده باید با طالبان (ممنوع در فدراسیون روسیه) گفتگو را از سر بگیرد ، زیرا بحران در افغانستان فقط با کمک دیپلماسی قابل حل است.

عمران خان از بزرگ‌ترین اشتباه پاکستان نام برد - اسپوتنیک افغانستان
عمران خان از بزرگ‌ترین اشتباه پاکستان نام برد

عمران خان در جریان کنفرانس در شورای روابط خارجی در نیویارک گفت: "امروز من با رئیس جمهور ترامپ ملاقات می کنم و می خواهم به او بگویم:" بشنوید، بحران افغانستان راه حل نظامی ندارد. "

نخست وزیر پاکستان خطاب به رئیس جمهور امریكا گفت: "در طول 19 سال ، شما ناكام بوده اید و در مقابل طالبان پیروزی نشدید. و در جریان 19 سال آینده نیز نمی توانید به این هدف برسید."

قابل ذکر است که در اوایل ماه سپتامبر ، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده ، جلسه‌ای مخفیانه برنامه ریزی شده با رهبران طالبان و همچنین اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان را کنار گذاشت و به دلیل ادامه فعالیت های تروریستی این جنبش ، مذاکرات با طالبان را قطع کرد. در پاسخ ، ذبیح الله مجاهد ، نماینده طالبان گفت که این امر منجر به زیان جدی تر برای ایالات متحده می گردد.

پس از آنکه ترامپ نتیجه مذاکرات بین نمایندگان ایالات متحده و طالبان را ابلاغ کرد ، نمایندگان این جنبش از مسکو ، تهران و پیکن دیدار کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала