برنامه های نفتی و فضائی پوتین برای عربستان

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور و سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور و سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه  عربستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پوتین با پادشاه سعودی در مورد دوستی در فضا و برنامه های نفتی صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک ، مذاکرات روسیه و عربستان بین ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور و سلمان بن عبدالعزیز آل سعود ، پادشاه در ریاض دایر شد و پس از آن طرفین بیش از دوازده سند را امضا کردند.

سعودیان به روسیه نسبت به امریکا ترجیح داده است - اسپوتنیک افغانستان
پیامدهای نشست پوتین با شاه عربستان

در این نشست ، شاه عربستان روابط دو جانبه را دوستانه خواند و تأکید کرد که ریاض به دنبال همکاری با مسکو در زمینه های اقتصادی ، امنیتی و ضد ترور است.

به نوبه خود ، پوتین با یادآوری سفر خود به مسکو در خزان 2017 ، به سهم شخصی شاه سلمان در ارتقاء همکاری های چند بعدی اشاره کرد.از جمله اسنادی که روز دوشنبه امضا شده است منشور همکاری طویل مدت کشورهای تولیدکننده نفت است.

به گفته وزیر انرژی عربستان ، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان آل سعود ، جهان باید حجم زیادی از هیدروکاربن ها را تأمین کند و از این نظر ، کشورها مباحثی برای بحث مشترک را دارند ، به طور مثال ، پاسخ عمومی به تغییلت غیر منتظره بازار.

Roscosmos  و کمیسیون فضایی عربستان سعودی توافق کردند که همکاری ها از جمله استفاده از سیستم ماهواره ای جهانی GLONASS  را توسعه دهند.

بر علاوه، یک برنامه همکاری استراتژیک سطح بالا روسیه و عربستان سعودی و یک پروتوکل استراتژیکی بین وزارت های انرژی امضا شد که در چارچوب آن برنامه توسعه سعودی ویژن 2030 و تعدادی از پیشنهادات مشابه روسیه به طور مشترک اجرا خواهد شد.

دومین سفر پوتین پس از 12 سال به عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
دومین سفر پوتین پس از 12 سال به عربستان سعودی

مسکو و ریاض همچنین تفاهم نامه ای را در مورد ساده سازی متقابل صدور ویزا منعقد کردند.علاوه بر این ، طرفین تفاهم نامه همکاری در زمینه فرهنگ و یک تفاهم نامه همکاری در عرصه حفظ الصحه را امضا کردند.

پس از مذاکرات با پادشاه ، پوتین جلسه‌ای با ولیعهد محمد بن سلمان آل سعود داشت. در آن ، رئیس جمهور روسیه اطمینان داد كه مسكو به هماهنگی دو جانبه اوضاع در بازار انرژی جهانی اهمیت زیادی می دهد.

وی خاطرنشان کرد: با مشارکت فعال کشورها اوپک + در مورد کاهش تولید نفت تمدید شد که به ثبات اوضاع در بخش انرژی جهانی کمک کرد.

در اوایل ظهر روز چهاردهم اکتوبر ، رادیو Sputnik  گزارش داد که پس از ورود ولادیمیر پوتین به محل اقامت سلطنتی، پذیرایی به افتخار میهمان برگزار شد ، که پس از آن سران کشورها با یک موتر برقی به تالار مذاکره رفتند.

سپاس تحایف اعطا گردید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала