مشوره اردوغان با پوتین در حل بحران سوریه

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر دیدار پوتین با اردوغان
دیدار پوتین با اردوغان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رجب اردوغان قصد دارد در روز های نزدیک با ولادیمیر پوتین درباره منطقه امنیتی در سوریه گفتگو کند.

به گزارش اسپوتنیک، اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفته است که قصد دارد با خود ولادیمیر پوتین همتای روس در سوچی به تاریخ 22 اکتوبر در مورد مرحله بعدی روند ایجاد منطقه امنیتی در شمال سوریه گفتگو کند.

پوتین و اردوغان  - اسپوتنیک افغانستان
مشوره اردوغان با پوتین در مورد سوریه

اردوغان و مایك پنس معاون رئیس جمهور امریکا روز پنجشنبه توافق کردند كه 120 ساعت از عملیات ترکیه در سوریه را به منظور عقب نشینی نیروهای دفاع از خود کردهای سوریه از مرز با ترکیه به حالت تعلیق درآورد. پنس گفت این توافق نامه به معنی عقب نشینی نیروهای کُرد از منطقه 30 کیلومتری امنیتی در مرز ترکیه و سوریه است و ایالات متحده این روند را تسهیل می کند. پنس خاطرنشان كرد كه نیروهای امريكائی به اين منطقه بر نخواهند گشت. 
وی گفت: "آنچه که ما در تلاش بودیم، دیروز به نتیجه رسیدیم. نتیجه دیروز مذاکرات با پنس درج بیانیه مشترک 13 فقره ای بود. سازمان تروریستی 32 کیلومتر در عرض و 444 کیلومتر از غرب به شرق منطقه امنیتی را ترک خواهد کرد ، همانطور که توافق کردیم. بعداً با پوتین درباره مرحله بعدی صحبت می نمایم. امیدوارم که با این روش بتوانیم به کلیه اهداف تعیین شده در چارچوب عملیات ما کاملاً دست یابیم. " 
در 9 اکتوبر، اردوغان آغاز عملیات "سرچشمه صلح" را در شمال سوریه علیه حزب کارگران کردستان و گروه تروریستی دولت اسلامی (ممنوع در فدراسیون روسیه) اعلام کرد. مقامات سوریانی بارها سیاست اشغال گرانه ترکیه در شمال سوریه را محکوم کرده اند. روسیه اظهار داشته است که ترکیه باید از اقداماتی که می تواند در راه حل مناقشه سوریه مساعدت نمی نماید، خودداری کند که از سال 2011 ادامه دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала