پیروزی پوتین در جنگِ بدون جنگ

© Sputnik / Aleksey Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به عقیده تحلیلگر آلمانی، با عقب نشینی قوای امریکا از سوریه، روسیه مانعی در بازی بزرگ در شرق میانه نخواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک، مایکل شرمر ، نویسنده روزنامه آلمانی Die Welt  در خصوص نقش رئیس جمهورروسیه در بحران سوریه نوشت: ولادیمیر پوتین "رئیس جمهور روسیه " بدون جنگ در سوریه به پیروزی رسید. 

روایت مجله آلمانی از «پیروزی بزرگ» پوتین در ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
روایت مجله آلمانی از «پیروزی بزرگ» پوتین در ترکیه
                               

به گفته این خبرنگار ، پس از عقب نشینی سربازان امریکایی از سوریه ، هیچ کس مانع مسکو در "بازی بزرگ" در منطقه نخواهد شد. قابل ذکر است که که روسیه بعد از اوایل دهه 1990 برای همیشه نقش خود را در این منطقه، از دست داده بود. اما حالا روسیه دوباره نقش خود را در منظقه ایفا می نماید.

وی نوشت: "پوتین به هدف رسیده است که تقریباً تمام رهبران نظامی هوشیار در طول تاریخ رویای آن را داشته اند - پیروزی بدون جنگ". شومر همچنین خاطرنشان کرد: رهبر ناتو باید جدی بودن اوضاع را درک کند و مطابق آن عمل کند.

رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ هفته گذشته اظهار داشت كه واشنگتن شروع به عقب نشینی نیروهای خود از شمال شرقی سوریه كرده است.گفتنی است، به نقل از سخنان ولادیمیر ساژین کارشناس روسی کرملین از حمله ترکیه به  سوریه  نگران  شده و بیم آن دارد که این امر ممکن است منجر به عقیم گذاشتن اولین جلسه کمیته قانون اساسی سوریه شود که قرار است در 30 اکتبر در ژنو برگزار شود. همچنین ممکن است نقش روند سه جانبه آستانه (روسیه ، ایران ، ترکیه)  کم ارزش شود. برای گفتگو با رئیس جمهور روسیه  در مورد عملیات نظامی ترکیه در سوریه ، رئیس جمهور اردوغان برای 22 اکتبر به سوچی دعوت شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала