اخطار ترکیه به کرُدهای سوریه

© AP Photo / Andrew Harnikمولود چاووش اغلو وزیر خارجه ترکیه
مولود چاووش اغلو وزیر خارجه ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه ترکیه: اگر کرُدها در مدت باقی مانده از شرق فرات عقب نشینی نکنند، عملیات ما دوباره آغاز می شود.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه طی سخنرانی در کنفرانس بین‌المللی «تی‌‌.آر‌‌.تی ورلد» در ارتباط "چالش‌ها و فرصتهای بحران جهانی‌سازی'' در استانبول درباره ضرب الاجل 120 ساعته خروج تروریست‌ها از شرق فرات گفت: کمتر از 35 ساعت باقی مانده، اگر طی این مدت عقب‌نشینی نکنند، عملیات را دوباره آغاز می کنیم.

په ترکيې کې د سیمې ځوانانو د سوریې د کډوالو سره نښته وکړه - اسپوتنیک افغانستان
جنگ میان مهاجرین افغان و کردی در ترکیه

وی افزود: «ترکیه حامی روند سیاسی در سوریه است و خواهان راهکار نظامی نیست. به عنوان یکی از ضامنان روند آستانه تلاش خود در این زمینه را ادامه خواهیم داد. بحران سوریه فقط و فقط با راهکار سیاسی قابل حل است».

چاووش‌اوغلو در ادامه همچنین اظهار داشت:«بیش از 360 هزار سوریائی به مناطقی که توسط ترکیه از تروریسم پاکسازی شده است بازگشته اند. امریکا درحالی‌که ترکیه برای ایجاد منطقه امن تلاش می‌کرد، حمایت تسلیحاتی از گروه ی.پ.گ را نیز ادامه میداد. وقتی که حمایت متحدان‌مان در مبارزه با تروریسم را ندیدیم، ناچار شدیم این امر را (عملیات چشمه صلح) به تنهایی انجام دهیم.

این اقدام نظامی ما علیه کردها نیست. با شمال عراق روابط بسیار خوبی داریم و از 350 هزار کرُد سوری نیز در ترکیه میزبانی می‌کنیم. از آغاز عملیات چشمه صلح شاهد تحریف و سیاه‌نمایی زیادی بوده‌ایم. استفاده از دوگانه کرد-ترک بسیار اشتباه است. کردها دشمن ما نیستند.درعملیات چشمه صلح تنها تروریست‌ها را هدف قرار دادیم و تلاش زیادی کردیم تا هیچکدام از غیرنظامیان آسیب نبینند. گروه پ.ک.ک/پ.ی.د از آغاز عملیات (چشمه صلح) به ترکیه حمله می کند.

حالا کمتر از سی و پنج ساعت باقی مانده است. اگر طی این مدت عقب‌نشینی نکنند، عملیات را از سر خواهیم گرفت. تیراندازی‌های تحریک‌آمیز ادامه دارد. البته ما واکنش لازم را نشان دادیم».

وزیر امور خارجه ترکیه در پایان تصریح کرد: فردا در سوچی نشست بسیار مهمی با ویلادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواهیم داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала