از سرگیری حملات نظامی امریکا علیه داعش در سوریه

© AFP 2023 / Delil Souleimanاز سرگیری حملات نظامی امریکا علیه داعش در سوریه
از سرگیری حملات نظامی امریکا علیه داعش در سوریه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قوای امریكا عملیات علیه تروریست های داعش در شمال سوریه را از سر گرفت.

به گزارش اسپوتنیک،  نیویورک تایمز به نقل از مقامات نظامی نوشته است که قوای امریكا عملیات گسترده ای را علیه گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش ، ممنوع در فدراسیون روسیه) در شمال سوریه از سر گرفته گرفته است.

حضور نظامی امریکا در سوریه؛ جنگ علیه داعش ادامه دارد - اسپوتنیک افغانستان
حضور نظامی امریکا در سوریه؛ جنگ علیه داعش ادامه دارد

این نشریه می نویسد که روز جمعه ، سربازان امریكایی به همراه مبارزان قطعات مسلح كرُد ، مأموریتی "بزرگ" را انجام دادند. همانطور كه ​​پنتاگن تأكید كرده است عملیات علیه شبه نظامیان داعش در ولایت دیرالزور سوریه صورت گرفته است. براساس بیانیه ائتلاف نظامی امریکایی مستقر در بغداد ، در نتیجه این عملیات ، "بسیاری" شبه نظامیان داعش انحلال یا زخمی شدند و بیش از دهها تروریست اسیر گردیدند.

به گفته این روزنامه ، جنرال کنت مکنزی  قوماندان قوای مرکزی ایالات متحده  گفت: طی چند روز ها اخیر و هفته های آینده سرعت مبارزه با باقیمانده های دولت اسلامی بهبود می یابد.

به نوشته این روزنامه ، مکنزی ، روز شنبه در کنفرانسی در بحرین ، صحبت روابط امریکا و کرُدهای سوریه را "بسیار خوب" خواند. خاطرنشان می شود که وی مشخص نکرد كه ارتش امریكا چه مدت در شمال سوریه باقی خواهد ماند. مکزنی در پاسخ به سوال مربوطه گفت: "ما مهلت نداریم."

انتقال عناصر داعش در سوریه توسط امریکا - اسپوتنیک افغانستان
انتقال عناصر داعش در سوریه توسط امریکا

مارك اسپر، وزیر دفاع امریکا در 12 نوامبر گفت كه هنوز تصمیمی نهایی درباره تعداد باقی مانده نیروهای امریکایی در سوریه اتخاذ نشده است. پیش از این ، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح امریكا ، جنرال مارك میلی ، گفته بود كه 500-600 سرباز امریكایی در سوریه باقی خواهند ماند.

رئیس جمهور امریكا ، دونالد ترامپ ، خبر خروج ارتش ایالات متحده را بخاطرعملیات ترکیه در شمال شرقی سوریه علیه نیروهای كرُد داد. در همین زمان ، ایالات متحده اعلام كرد كه همچنان در مناطق نفت خیز شرق كشور باقی خواهد ماند و به كردهای محلی به كنترل آنها كمك خواهد كرد.

از سال 2014 ، ایالات متحده و متحدانش عملیات نظامی در سوریه و عراق علیه گروه تروریستی داعش انجام داده اند  و در سوریه بدون اجازه مقامات این کشور فعالیت می کنند. پیش از این ، ایالات متحده نیز از نابودی رهبر داعش"خلافت تروریستی" خبر داده بود ، اما قصد خود را برای ماندن در سوریه به منظور "جلوگیری از احیای آن" اعلام کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала