کشتی های جنگی امریکا به طرف ایران شنا دارند

© Photo / U.S. Navy/ Matt Brownقوای بحری ایالات متحده
قوای بحری ایالات متحده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشتی طیاره بردار هری ترومن امریکا با کشتی های حمایتی به طرف خلیج فارس شنا دارند.

گروپ متشکل از قوای بحری ایالات متحده، تحت قومانده کشتی اتمی طیاره بردار "هری ترومن" از جنوب ایتالیا عبور نمود.

حرکت کشتی طیاره‌بر امریکا به سمت ایران - اسپوتنیک افغانستان
حرکت کشتی طیاره‌بر امریکا به سمت ایران

به گزارش اسپوتنیک، طبق گزارشات اقمار مصنوی اروپا، این گروپ قوای بحری ایالات متحده، متشکل از کشتی های مجهز با راکت های مختلف تحت قومانده کشتی اتمی طیاره بردار هری ترومن از جنوب ایتالیا عبور نموده وارد قسمت شرقی بحیره مدیترانه شده اند. 

علاوه بر کشتی اتمی طیاره بردار هری ترومن فوق، این گروپ شامل کشتی های راکت بردار (نورماندی) ، چندین کشتی جنگی از جمله کشتی دفاع راکتی USS Ross و یک کشتی تحت البحری هستوی می باشد.

براساس گزارشات رسمی قوای ضربه ششم امریکا، کشتی تحت البحری هستوی سو اس اس فلوریدا مجهز به 154 راکت کروز توماهاوک با برد 1.6 هزار کیلومتر نیز در حال حاضر در آب های مدیترانه شرقی قرار دارد.

 امریکا از اعتراضات در ایران توسط کشتی طیاره بردار حمایت میکند - اسپوتنیک افغانستان
امریکا از اعتراضات در ایران توسط کشتی طیاره بردار حمایت میکند

گروپ حامل قوای بحری ایالات متحده از طریق کانال سوئز به منطقه خلیج فارس می روند و جایگزین کشتی طیاره بردار یو اس اس ابراهیم لینکلن (Avraam Lincoln) می شوند که بیش از مدت زمان برنامه ریزی شده شش ماه در آنجا ماموریت داشت.

افزایش حضور قوای بحری ایالات متحده در منطقه در شرایط تیرگی مناسبات ایالات متحده و ایران رخ می دهد.روابط واشنگتن و تهران پس از حمله به نفتکش ها در بحیره عمان که واشنگتن تهران را به دست داشتن در آن  متهم کرده و سرنگونی یک طیاره بدون سرنشین جاسوسی امریکا توسط ایران متشنج تر شده است. روند رو به وخامت گرائیدن روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ آغاز شده است. رئیس جمهور امریکا در ماه می سال گذشته از برجام خارج شده ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала