واکنش مسکو به اظهارات اخیر جو بایدن؛ افغان‌ها باید خود تصمیم بگیرند

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش مسکو به اظهارات اخیر جو بایدن؛ افغان‌ها باید خود تصمیم بگیرند
واکنش مسکو به اظهارات اخیر جو بایدن؛ افغان‌ها باید خود تصمیم بگیرند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات نامزد انتخابات آینده امریکا می‌گوید که نیازی برای ادامه حضور امریکا در افغانستان باقی نمانده است و افغانها باید خود تصمیم سرنوشت شان را بگیرند.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با ابراز نظر درمورد اظهارات جو بایدن، معاون رئيس جمهور پیشین ایالات متحده امریکا گفت که، جو بایدن "وضعیت افغانستان به عنوان یک کشور واحد چندملیتی را بسیار منفی وانمود کرده است".

جو بایدن: افغانستان کشوری نیست که متحد شود - اسپوتنیک افغانستان
جو بایدن: افغانستان کشوری نیست که متحد شود

زاخاروا خاطر نشان ساخت که "چنین اظهارات یکی از رهبران پیشین امریکا که تاکید دارد که آنها بیش از ۱۸ سال نه تنها با تروریزم می‌جنگند، بلکه مصروف ساخت دولت دیموکراتیک افغانستان می‌باشد، باعث تعجب جناح روسی نشد".

زاخاروا افزود: "چنانکه آشکار است، واشنگتن به هیچ یک از این اهداف دست نیافته است".

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پایان افزود: "به نظر ما، این همه برای یک بار دیگر نشان می‌دهد که ایالات متحده امریکا و متحدانش دیگر نیازی برای ادامه حضور در افغانستان ندارند و زمان بیرون ساختن نیروهای نظامی خارجی از کشور فرا رسیده است. خود افغان‌ها باید دور میز بنشینند و سرنوشت دولت شان مشخص سازند، زیرا به جز آنها، هیچ کس این کار را کرده نمی‌تواند".

پیش از این جو بایدن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو در امریکا و معاون رئیس‌جمهور پیشین این کشور گفته بود که هیچ امکان ندارد که افغانستان به کشور یکپارچه و متحد تبدیل شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала