خلیلزاد: زمان آن فرارسيده که رهايی زندانيان به پيش برود

© AP Photo / Jacquelyn Martinخلیلزاد: زمان آن فرارسيده که رهايی زندانيان به پيش برود
خلیلزاد: زمان آن فرارسيده که رهايی زندانيان به پيش برود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان خواستار تمرکز روی مراحل تخنیکی رهایی فوری زندانیان، شده است.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان طی پیام توییتری نوشته است: "تیم های تخنیکی هر دو طرف می توانند با هم کار کنند و برای رهایی فوری زندانیان روی مراحل تخنیکی تمرکز نمايند. من در نخستین ملاقات ها اشتراک خواهم ورزید".

ارگ ریاست جمهوری - اسپوتنیک افغانستان
شرط ارگ برای رهایی زندانیان طالبان

وی در ادامه نوشته است: "با آن که به ملاقات رو در رو ترجیح داده می شود، کروناوایروس و محدودیت های سفر که از آن ناشی می گردد، احتمالاً تماس های مجازی را در زمان حاضر ضروری می سازد".

خلیلزاد از تمام جوانب خواسته است تا از بیانات تحریک کننده در رسانه ها پرهیز کنند، وی افزوده است: "طالبان تعهد می‌کنند که زندانیان رها شده به تعهدات شان در توافقنامه صلح پابند خواهند بود و به میدان جنگ بر نخواهند گشت. نقض این کار پروسه صلح را تضعیف خواهد کرد".

کاهش خشونت‌ها از سوی طالبان و رهایی ۵ هزار زندانی طالبان، دو بند مهم در توافق نامه صلح میان امریکا و طالبان بوده اند که تاکنون عملی نشده‌اند و این کار سبب شده است که گفتگوهای بین‌الافغانی نیز در زمان از پیش تعیین شده آن برگزار نشود.

بر بنیاد فرمان رییس جمهور غنی قرار بود که بخشی از زندانیان طالبان به روز شنبه (۱۵ مارچ) از زندان‌های کشور آزاد شوند که این کار انجام نشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала