واکنش سپیدار به اعلامیه سیاسیون کشور مبنی بر توقف تعیینات حکومتی توسط غنی

© Photo / Dr. Abdullah Abdullahواکنش سپیدار به اعلامیه سیاسیون کشور مبنی بر توقف تعیینات حکومتی توسط غنی
واکنش سپیدار به اعلامیه سیاسیون کشور مبنی بر توقف تعیینات حکومتی توسط غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پیش از این شماری از سیاسیون کشور به شمول حامد کرزی، عبدالرب رسول سیاف، محمد کریم خلیلی و یونس قانونی در یک اعلامیه مشترک خواهان متوقف شدن تعیینات مقام‌های حکومتی از سوی رئیس‌جمهور غنی شده بودند.

به گزارش اسپوتنیک، کاخ سپیدار امروز (یکشنبه، ۱۷ حمل) با نشر یک خبرنامه نوشته است: با در نظرداشت منافع ملی افغانستان، اوضاع پیچیده‌ی داخلی و بین‌المللی و با تعهد به پاس‌داری از مردم‌سالاری و رای پاک مردم، آمادگی خویش را برای بیرون رفت از بحران سیاسی ناشی از تقلب‌های انتخاباتی از طریق مذاکره و گفتگو اعلان کرده بودیم.


در ادامه خبرنامه آمده است: ما با برخورداری از حمایت همه جانبه‌ی مردم و در اختیارداشتن گزینه‌های قانونی برای تعامل و برخورد با وضعیت کنونی مسوولانه تلاش کردیم تا بحران کنونی را از طریق مذاکره حل نماییم. حل این بحران به تصمیم و اراده‌ی دو طرف بستگی دارد و اقدامات یک‌جانبه و شتاب‌زده وضعیت را پیچیده‌تر می‌سازد.
از اعلامیه‌ی اخیر رهبران و بزرگان کشور که برای بیرون رفت از بحران سیاسی تلاش می‌کنند، استقبال نموده و با تمدید مهلت مدت مذاکره، برای حل بحران سیاسی کنونی با ایشان آماده همکاری هستیم.

قابل ذکر است که سیاسیون مذکور از عبدالله عبدالله نیز خواسته بودند که زمان در نظر گرفته شده برای رسیدن به تفاهم را تمدید کند.

این سیاسیون کشور همچنان ابراز امیدواری کرده اند که گفتگوهای صلح هر‌ چه زودتر آغاز و به نتیجه‎‌ نهایی برسد.

این درحالی است که تلاش‌ها برای حل تنش‌های سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله بی‌نتیجه مانده و ریاست جمهوری در حال تعیین مقام‌های حکومتی می‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала