گمانه زنی "سیا" از دخالت روسیه در انتخابات آمریکا

© AFP 2023 / Mandel NganFBI
FBI  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آژانس های اطلاعاتی ایالات متحده روش های احتمالی دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را توصیف کردند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "اسوشیتد پرس" وزارت امنیت داخلی آمریكا و FBI در اوایل سال جاری به مقامات آمریكا در  مورد روشهایی كه روسیه طبق می تواند از آنها  برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آینده  ایالات متحده استفاده كند، هشدار داده اند.

به گفته این آژانس ، تفاهم نامه خدمات ویژه مورخ 3 فبروری شامل هشت روش مداخله در انتخابات است که فدراسیون روسیه می تواند از آنها استفاده کند. در میان آنها ، مشاوره مخفی نامزدها و ستادهای انتخاباتی آنها بدون مشخص کردن افراد سیاسی خاصی که روسیه می تواند به آنها کمک کند ، ذکر شده است.

 به گفته مقامات امنیتی آمریکایی ، حملات هکرها ، تحت تأثیر قرار دادن مخاطب از طریق شبکه های اجتماعی و رسانه های تحت کنترل دولت ، استفاده از اهرم های فشارهای مختلف اقتصادی ، دستکاری در پایگاه داده رای دهندگان و ارائه پشتیبانی مالی از نامزدها می تواند از دیگر ابزارهای  دخالت این کشور "روسیه"  باشد.

Министр иностранных дел России Сергей Лавров и госсекретарь США Майк Помпео на пресс-конференции по итогам встречи в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان
تماس تلفنی لاوروف و پامپئو با محوریت ثبات استراتژیک

در این سند آمده است که تاکنون هیچ موردی ثبت نشده است که روسیه حداقل به یکی از این روشها متوسل شده باشد.

از آنجا که این گزارش قبل از شیوع ویروس کرونا در این کشور تهیه شده است ، بیانگر این نیست که چگونه یک بیماری همه گیر می تواند روی تاکتیک هایی که فدراسیون روسیه می تواند از آن برای مداخله در انتخابات استفاده کند ، تأثیر بگذارد.

سخنگوی وزارت امنیت آمریکا تا هنوز به نشر این گزارش واکنشی نشان نداده و سخنگوی اِف.بی.آی نیز از ابراز نظر دراین مورد خودداری نموده است.

پیش اتزاین در تاریخ 25 آپریل سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: از اتهام‌زنی دوباره آمریکا درباره دخالت در انتخابات نگرانیم.

وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای تلویزیونی به گفت‌وگوی اخیرش با مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اشاره کرد. او گفت: صراحتا گفتم که ما پیش‌بینی می‌کنیم و در حال حاضر موج جدیدی از اتهامات را احساس می‌کنیم که ما در انتخابات فعلی دخالت خواهیم کرد.

آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا مدت‌ها پیش ارزیابی کردند که دولت روسیه در انتخابات 2016 که دونالد ترامپ در آن پیروز شد، مداخله کرد و کمیته منتخب سنا در امور اطلاعاتی هفته گذشته اعلام کرد بررسی قانونگذاران نشان می‌دهد هیچ دلیلی وجود ندارد که در نتیجه‌گیری جامعه اطلاعاتی تردید کرد.

اولین اتهامات مبنی بر نفوذ ادعا شده روسیه از روند داخلی در ایالات متحده در سال 2016 پس از پیروزی نامزد جمهوریخواه ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری مطرح شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала