ماموریت پوتین در استخبارات خارجی شوروی

© Sputnik / Alexey Nikolsky /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه در مورد فعالیت اش در استخبارات مخفی خارجی شوروی حکایت کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه طی  مصاحبه با تلویزیون و رادیو آژانس میر گفت که اولین ماموریت اش پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه دولتی لنینگراد، خدمت در ارگان های امنیت دولتی اتحاد شوروی بود.

رئیس جمهور روسیه گفت: "من خیلی سریع به اطلاعات خارجی مشغول کار شدم که عمدتاً در زمینه اطلاعات مخفی وظیفه داشتم. در آنجا ما را خاص با روحیه فداکاری انحصاری به میهن تربیه نمودند".

جاسوسی استخبارات امریکا از پوتین - اسپوتنیک افغانستان
جاسوسی استخبارات امریکا از پوتین

ولادیمیر پوتین پیش از این گفته بود كه فعالیت وی در سازمانهای اطلاعات خارجی اتحاد جماهیر شوروی، نه تنها با سرویس اطلاعات خارجی، بلكه با اطلاعات مخفی مرتبط بوده است.

قبلاً ولادیمیر پوتین گفته بود كه پیش از عزیمت به مسكو در سال 1996، او در فکر امکان تکسی رانی شده بود. پوتین توضیح داد که پس از شکست آناتولی سبچاک والی سانکت پتربورگ در انتخابات مقام ولایت، تصمیم سفر به مسکو را گرفت.

در سال 1985 ، ولادیمیر پوتین فارغ التحصیل آکادمی اطلاعات خارجی (که قبلاً با نام موسسه سرخ KGB شناخته می شد) در رشته استخبارات خارجی می باشد. پوتین از سال 1985 تا 1990، در دفتر کشف منطقوی در درسدن تحت پوشش مدیر خانه دوستی اتحاد جماهیر شوروی در جمهوری آلمان دموکراتیک خدمت كرد. ولادیمیر پوتین در تابستان 1991، ارگانهای امنیتی دولتی را ترك نمود.

قبلاٌ پوتین با ذکر این که او می‌داند چگونه اشخاصی در چنین استخبارات کار می‌کنند، اظهار داشت: "این اشخاص خاصی اند، اشخاص دارای کیفیت ویژه، افکار ویژه، این افراد دارای شخصیت خاص می‌باشند. هر شخص نمی‌تواند زندگی فعلی اش، نزدیکانش، و دوستانش را بخاطر خدمت به کشور، ترک کند و برای سالیان متمادی از کشور دور باشد. تنها برگزیده‌ها از عهده این کار برآمده می‌توانند".

رییس جمهور روسیه به ماموران استخبارات غیرقانونی روسیه که در حال حاضر مصروف خدمت می‌باشند، خوشبختی و رفاه آرزو کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала