واکنش روسیه به قصد امریکا برای کنترل تسلیحات جهان

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه اعلام نمود که امریکا حق کنترل تسلیحات نظامی دیگر کشورها را ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه گفت، ایالات متحده هیچ حق اخلاقی یا قانونی برای متهم نمودن دیگران در خصوص عدم رعایت توافقات کنترل تسلیحات را ندارد.

   وزیر دفاع روسیه وضعیت کنترل بر تسلیحات را مورد بحث قرار داد   - اسپوتنیک افغانستان
وزیر دفاع روسیه وضعیت کنترل بر تسلیحات را مورد بحث قرار داد

ماریا زاخارووا در این خصوص به خبرنگاران گفت:"ایالات متحده حق ارزیابی اجرای توافقات کنترل تسلیحات سایر کشورها را ندارد. برای این کار میکانیزم کنترل خاص وجود دارد و در بعضی موارد سازمان های بین المللی تخصصی جداگانه ایجاد می شود."

وی خاطر نشان کرد: "تلاش های واشنگتن برای ایفای نقش منحصری این عملکرد، هیچ دورنمأ ندارد، آنها نمی توانند به بهانه های خاص کنترل تسلیحات سایر کشورها را به دست خود بگیرند.

قبلاً نماینده خاص امریکا گفته بود که یک توافق کنترل تسلیحاتی جدید باید به طور کامل زرادخانه تسلیحاتی روسیه و چین را تحت پوشش قرار دهد. او در پیامی توییتری نوشت: کنترل تسلیحات جدید باید قطعا شامل روسیه و چین شود و کل زرادخانه‌های هسته‌ای آن دو کشور را در بر بگیرد.

پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک موسوم به"استارت نو"  در سال 2021 منقضی می‌شود و ایالات متحده می گوید برای تمدید این پیمان باید چین و تعدادی از سیستم های تسلیحاتی که قبلاً شامل این پیمان نبودند در پیمان جدید شامل ساخته شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала