اعزام نیروهای مسلح روسیه به لیبیا

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه
سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لاوروف در مورد نشرات بعضی از رسانه ها مبنی بر اعزام نیروهای مسلح روسیه به لیبیا توضیحات داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه اظهارات رسانه ها را که گویا روسیه از قلمرو سوریه به مثابه قرارگاه برای انتقال نیروها مسلح به لیبیا استفاده می نماید، تائید نکرد.

 تبصره لاوروف درباره اجیران جنگی روسی در لیبیا  - اسپوتنیک افغانستان
تبصره لاوروف درباره "اجیران جنگی روسی" در لیبیا

قابل ذکر است، قسمی که مارییا زخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشته است که در ماه سپتامبر – اکتوبر در شهر مسکو مشورت بین ارگانهای ذیصلاح روسیه و ترکیه در امور لیبیا برگذار خواهد شد. 

وی افزود: «چیزی که مربوط روند بعدی مشورت ها بین ارگانهای ذیربط می شود، آن باید در مسکو در زمان به توافق رسیده برگزار گردد، یعنی در ماه های اگوست-سپتامبر باید دایر شود. »

نشست قبلی مشورتی روسیه-ترکیه در مورد لیبیا به تاریخ 21-22 جولای در انقره دایر گردید.

 قبلاً لاوروف در دیدار با صالح گفت: "ما از متوقف جنگ در لیبیا همیشه پشتیبانی کرده ایم و همیشه با آن پابندیم. و از تمام طرف‌ها می‌خواهیم که پیش از آغاز مذاکرات سیاسی جنگ را به صورت فوری متوقف کنند تا در نتیجه باید یک قدرت جدید واحد بر اساس نمایندگی مساوی از سه منطقه تاریخی لیبی تشکیل شود."
پس از سرنگونی و قتل رهبر لیبیا معمر قذافی در سال 2011، کنترل لیبیا از یک قدرت واحد خارج گردید و اکنون قدرت دوگانه در این کشور حاکم است. قدرت در شرق کشور توسط پارلمان انتخاب شده توسط مردم اداره می شود و در غرب در طرابلس، پایتخت این کشور، دولت توافق ملی، که با حمایت سازمان ملل و اتحادیه اروپا تشکیل شده است، قدرت را دست دارد. مقامات بخش شرقی این کشور به طور مستقل از طرابلس فعالیت می کنند و با ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر همکاری می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала