واکنش طالبان به اظهارات ترامپ مبنی بر خروج امریکایی‌ها از افغانستان

© AP Photo / Musadeq Sadeqواکنش طالبان به اظهارات ترامپ مبنی بر خروج امریکایی‌ها از افغانستان
واکنش طالبان به اظهارات ترامپ مبنی بر خروج امریکایی‌ها از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان به اظهارات اخیر رئيس جمهور امریکا مبنی بر خروج نیروهای امریکایی از افغانستان تا فرا رسیدن جشن کریسمس، واکنش نشان داده است.

به گزارش اسپوتنیک، محمد نعیم، سخنگوی گروه طالبان در صفحه توییترش نوشته است: "امارت اسلامی از این تصمیم استقبال نموده و آنرا قدم مثبت در مسئله عملی‌کردن توافق امارت اسلامی و ایالات متحده امریکا می‌پندارد".

اظهارات ترامپ مبنی بر کاهش سربازان امریکایی از افغانستان شعار انتخاباتی است - اسپوتنیک افغانستان
اظهارات ترامپ مبنی بر کاهش سربازان امریکایی از افغانستان شعار انتخاباتی است

قبل از این ترامپ در توییتر نوشته بود که "شمار زیاد مردان و زنان شجاع" که هنوز برای خدمت در افغانستان باقی مانده اند، باید تا جشن کریسمس به خانه برگردند.

از جشن کریسمس در امریکا همه ساله به تاریخ ۲۵ دسمبر تجلیل به عمل می‌آید.

پیش از این روبرت اوبراین، مشاور امنیت ملی رئيس جمهور امریکا گفته بود که واشنگتن قصد دارد شمار نیروهایش در افغانستان را الی ۲۵۰۰ نفر کاهش دهد.

در پایان ماه فبروری سال جاری هیئت دولت امریکا و طالبان در قطر طی یک مراسم رسمی نخستین توافقنامه صلح پس از ۱۸ سال جنگ در افغانستان را به امضا رسانیدند. در این توافقنامه آمده بود که نیروهای خارجی باید در ظرف ۱۴ ماه از افغانستان خارج شوند و پس از ختم روند تبادله زندانیان، مذاکرات صلح بین‌الافغانی آغاز شود. در چارچوب این توافقنامه، نیروهای امریکایی پنج پایگاه نظامی در افغانستان را ترک کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала