عبدالله: احتمالا طالبان نفوذ قابل توجهی در شکل دهی دولت آینده افغانستان دارد

© Photo / A Aعبدالله: احتمالا طالبان نفوذ قابل توجهی در شکل دهی دولت آینده افغانستان دارد
عبدالله: احتمالا طالبان نفوذ قابل توجهی در شکل دهی دولت آینده افغانستان دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان می‌گوید انتظار می‌رود که طالبان نفوذ قابل توجهی در شکل دهی دولت آینده افغانستان داشته باشند.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی که در اخیرا به هند سفر کرده بود، در گفتگو با آسوشیتدپرس گفته که ما به واقعیات میدانی بی توجه نیستیم اما این منجر به غلبه یک طرف بر طرف دیگر نخواهد شد. افزایش خشونت در منطقه در حل و فصل صلح آمیز درگیری اخلال ایجاد می‌کند.

عبدالله: بیرون شدن نظامیان امریکا پیش از صلح بر اوضاع تأثیرگذار است - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله: بیرون شدن نظامیان امریکا پیش از صلح بر اوضاع تأثیرگذار است

عبدالله عبدالله بیان کرده است که انتظار می‌رود طالبان نفوذ قابل توجهی در شکل دهی به آینده دولت افغانستان داشته باشد، اما این به نفع کشور است که روابط با کشورهای منطقه و فرامنطقه ای برقرار و تقویت شود.
او همچنین خواستار آتش بس بشردوستانه شد تا افغانستان و شرکای بین المللی بتوانند به برخی مسائل کلیدی این کشور همچون فساد و کمبود بودجه نظامی آموزشی که به گفته ناظران مدتها این کشور را گرفتار ساخته، رسیدگی کنند.
او تاکید کرد: هر چه زودتر ما به یک راه حل برسیم بهتر مردم افغانستان می‌توانند نه فقط به خشونت و درد و رنج بلکه همچنین به مسائل مربوط به مردم نیز پایان دهند.
عبدالله همچنین تاکید کرد که هر چند که مساله افغانستان درگیر با کلیت جامعه بین‌المللی است، او امیدوار است که هند در این فرآیند از طریق تشویق حامیان همزیستی و مسامحه نقشی مهم ایفا کند. رهبران نظامی و غیرنظامی هند حامی راه حل جامع و صلح آمیز در فرآیند صلح افغانستان بوده و انتظار می‌رود تعاملات با دهلی نو در هفته‌ها و ماه‌های آینده تعمیق یابد.
او تاکید کرد: هند همچنین حامی یک افغانستان همراه با صلح در داخل و یک افغانستان دموکراتیک است که پناهگاه گروه‌های تروریستی نشود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала