عبدالله عبدالله با جواد ظریف دیدار کرد

© Photo / facebook account of Dr. Abdullah Abdullahدیدار عبدالله عبدالله با جواد ظریف، وزیر خارجه ایران
دیدار عبدالله عبدالله با جواد ظریف، وزیر خارجه ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس شورای عالی مصالحه‌ی ملی افغانستان در جریان سفر به ایران با وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی عبدالله عبدالله، رئيس شورای عالی مصالحه‌ی ملی جمهوری اسلامی افغانستان امروز (یکشنبه، ۲۷ میزان) با نشر یک خبرنامه نوشته است: "ملاقات با جلالتمآب محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

در آغاز آقای ظریف تشریف آوری هیئت عالی‌رتبه‌ی جمهوری اسلامی افغانستان را به جمهوری اسلامی ایران خیر مقدم گفته و برای ریاست شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در امر دست‌یافتن به صلح دایمی به عنوان یکی از نیازهای اساسی منطقه آرزوی موفقیت کرد".

مواصلت هیئت عالی‌رتبه‌ی افغانستان به رهبری عبدالله عبدالله به تهران - اسپوتنیک افغانستان
مواصلت هیئت عالی‌رتبه‌ی افغانستان به رهبری عبدالله به تهران

در ادامه خبرنامه آمده است: "آقای ظریف با حمایت از تلاش‌های صلح در افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌های صلح در افغانستان حمایت می‌کند و ما موفقیت شما را در امر تأمین صلح موفقیت خود می‌دانیم و از تلاش‌های شما برای دست‌یافتن به صلح دایمی در افغانستان به صورت همه جانبه حمایت می‌کنیم".

در این دیدار وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روابط میان افغانستان و ایران را حسنه خواند و از عملی شدن برنامه‌های زیربنایی و نهایی شدن توافق جامع میان دو کشور ابراز رضایت کرد.

در ادامه در باره‌ی تلاش‌های صلح در داخل کشور، مذاکرات دوحه، فرصت‌ها و چالش‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برای دست‌یافتن به صلح به صورت مفصل صحبت نموده و تأکید کردیم که فرصت استثنایی برای دست‌یافتن به صلح در افغانستان فراهم گردیده است و تأمین صلح و ثبات در کشور ما نیازمند اجماع منطقه‌ای و حمایت از تلاش‌های صلح می‌باشد.

همچنان در باره‌ی سفرهای اخیر به جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری هند معلومات ارایه نموده و در مورد حمایت دو کشور از تلاش‌های صلح در افغانستان صحبت نمودیم.

با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی میان افغانستان و ایران از جمهوری اسلامی ایران خواستیم تا از تلاش‌های صلح و دست یافتن به صلح عادلانه‌، با عزت و دایمی در افغانستان حمایت نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала