ایران: خروج غیرمسوولانه نیروهای امریکا خیانت به منافع افغانستان است

CC BY 2.0 / The U.S. Army / Returning to baseایران: خروج غیرمسؤلانۀ نیروهای امریکا خیانت به منافع افغانستان است
ایران: خروج غیرمسؤلانۀ نیروهای امریکا خیانت به منافع افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مدیر عمومی بخش آسیای غربی وزارت امور خارجه ایران می‌گوید که هدف امریکا تغییر رژیم در افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، رسول موسوی، مدیر عمومی بخش آسیای غربی وزارت امور خارجه ایران می‌گوید که خروج غیرمسوولانه نیروهای امریکایی از افغانستان، خيانت به منافع ملی افغانستان است.

رسول موسوی در گفت‌وگو با روزنامۀ اعتماد ایران می‌افزاید که امريكایی‌‌ها پس از بیست سال، نباید نهادهایی را كه قرار بود به وجود بياورند، تسليم گروۀ مخالف دولت بكنند.

این دیپلومات ایرانی، تأکید دارد که گفت‌وگو با طالبان یک نیاز است؛ اما تهران از ساختار جمهوری اسلامی افغانستان در برابر امارت اسلامی پشتیبانی می‌کند. به گفتۀ او تهران در بخش‌های مرزی با طالبان همکاری‌های امنیتی دارد.

ترامپ به خروج نیروهایش از افغانستان سرعت می‌بخشد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ به خروج نیروهایش از افغانستان سرعت می‌بخشد

او می‌افزاید که هدف امریکا تغییر رژیم در افغانستان است: "امريكايی‌ها بايد به مسؤوليت خود عمل كنند نه اينكه كشوری را بيست سال اشغال كنند و نه تنها نهادهای مختلفی را كه قرار بود به وجود بياورند، ایجاد نكنند، بلكه همه آن‌ها را تسليم اپوزيسيون آن دولت هم بكنند. اين نه تنها خروج مسوولانه نيست، بلكه خيانت به منافع ملی يک كشور است"

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا گفته بود که نیروهای امریکا را تا کریسمیس از افغانستان بیرون خواهد کرد.

رسول موسوی دربارۀ احتمال تهدیدهای منطقه‌یی پس از بیرون شدن نظامیان امریکایی از افغانستان می‌گوید که تهران در مرزهای مشترک میان ایران و افغانستان با طالبان همكاری‌های امنيتی دارد.

این سیاست گر ایرانی می‌گوید که تهران با روندی که زلمی خلیلزاد به پیش برده‌است مخالف است، اما اگر در این روند اصلاحات بیاید، تهران آماده همکاری است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала